2017. május 26., péntek

Bazsalikomos-diós tészta (pestos tészta után szabadon)

Szándékosan nem írom azt, hogy pestos tészta, mert az igazi nem így készül. Nekem egy gyors ebédre volt szükségem, ami kevés alapanyagból elkészíthető és még a gyerekek is szívesen megeszik. Mivel a bazsalikomot már le kellett szednem, ezért jött az ötlet, készítek egy bazsalikomos tésztaszószt.



Hozzávalók (most szándékosan nem írom, miből mennyi kell)
- friss bazsalikom,
- dió (nálam jó sok került bele, de eredetileg fenyőmag kellene hozzá és csak néhány dkg),
- 1-2 gerezd fokhagyma,
- olaj (nálam szőlőmagolaj),
- só,
- reszelt sajt (nálam kecskesajt, eredetileg parmezán),
- tészta.

Elkészítés: 

1. A reszelt sajt kivételével minden hozzávalót beletettem egy magas edénybe, majd egy jó erős botmixerrel krémesre turmixoltam. Annyi olajat kell tenni bele, amennyitől a megfelelő állagot megkapjuk (krémes legyen).

2. A tésztát kifőzzük, majd lecsöpögtetés után összekeverjük a pestoval, végül reszelt sajttal megszórjuk. A reszelt sajtot eredetileg a pestóba kell turmixolni, de én jobban szeretem külön. Mit ne mondjak, a gyerekek imádták.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése