2017. május 21., vasárnap

Túrós-szalonnás-kolbászos köles (skorce kicsit másképp)

Borbás Marcsi A sűrűje 2. című könyvéből van a recept. Eredetileg juhtúrót kellett volna használnom, de én helyette, mivel az nem volt itthon, friss kecsketúrót használtam. Éppen ma kellett túrót készítenem, így direkt lágyabbra hagytam a túrót, hogy jó szaftos legyen az ebéd.

A skorce egy békés megyei tót hagyományos étel, melynek neve magyarul azt jelenti: "seregélyek".




Hozzávalók: 
- 25 dkg köles (nálam most 32 dkg),
- 20 dkg füstölt szalonna, apró kockákra vágva,
- 15-20 dkg vékony füstölt kolbász, vékonyan felkarikázva (nálam talán kicsit kevesebb került bele),
- 4 evőkanál mangalica- vagy kacsazsír,
- 25 dkg juhtúró (helyette friss, házi, jó lágy kecsketúrót használtam, hogy ne legyen száraz az étel),
- 2 evőkanál liszt (én ezt nem tettem bele).

Elkészítés: 

1. A kölest alaposan, többször, váltott vízben átmossuk, majd háromszoros sós vízzel megfőzzük. Ha kész, hozzákeverünk 2 evőkanál zsírt és lisztet. Lenyomkodjuk egy tálba és hagyjuk langyosra hűlni. Én ezt leegyszerűsítettem, nem tettem bele lisztet és nem nyomkodtam másik edénybe, hanem hagytam a lábasban kihűlni.

2. Ezalatt a szalonnát zsírjára sütjük, majd kiszedjük a zsírból és ebben megsütjük a kolbászt is. Ezt is kiszedjük.

3. Egy tűzálló tál alját, amiben sütjük majd az ételt, meglocsolunk egy kis szalonnás-kolbászos zsírral. Ebbe lerakunk egy réteg kölest (ha jól összeállt, akkor kanállal lehet szaggatni, az enyém nem állt össze, mert nem tettem bele lisztet és nem nyomkodtam össze a kölest főzés után), meglocsoljuk zsírral, rámorzsoljuk a juhtúró/túró egy részét. Ezután újra egy réteg köles, majd egy kis juhtúró. Néha locsolhatjuk zsírral is, ha van még. A recept nem írja, de én a rétegek közé is potyogtattam sült szalonnát. Addig rétegezzük, míg a köles és a juhtúró elfogy.

4. A tetejére szórunk még juhtúrót/túrót, szalonnát és a kolbászt is elrendezzük rajta.

5. 180-200 fokos sütőben átsütjük (ne szárítsuk ki, 10-15 perc alatt kész van). Mi friss salátát és friss zöldséget (pak choi-t) ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése