2017. augusztus 17., csütörtök

Túrós és lekváros batyu

Limara receptje alapján készültek ezek a batyuk. Az eredeti receptben megadott fél kg túró nem lett elég, csak körülbelül a felére. Nem estem kétségbe, a másik felét szilvalekvárral és baracklekvárral töltöttem. A tojást szokás szerint most is kihagytam, mert Panni tojásallergiás. Kicsit kapkodva készült, mert Csabi felébredt, a tej meg megérkezett a kecskéktől, így egyszerre három fele kellett figyelnem.



Hozzávalók a tésztához: 
- 60 dkg liszt,
- 3,2-3,8 dl tej (liszttől és attól függ, teszünk-e bele tojást),
- 1 tojás (én nem tettem bele),
- 2-3 evőkanál cukor,
- 8 dkg olvasztott vaj (nálam most fele olaj, fele vaj),
- 2,5 dkg élesztő.

Hozzávalók a töltelékhez: 
- 50 dkg túró,
- 2 csapott evőkanál búzadara,
- cukor ízlés szerint,
- vanília,
- citromhéj, reszelve,
- mazsola ízlés szerint,
- 2 tojássárgája (én nem tettem bele),
- 2 tojásfehérje, habbá verve (én nem tettem bele),
- mivel én nem használhattam tojást, helyette egy kevés szódabikarbónát kevertem a túrótöltelékbe, hogy lazítsa kicsit.

Tetejére: 
- 1 tojás (helyette kevés tejszínt összekevertem kis barna cukorral).

Elkészítés: 

1. Az élesztőt langyos tejbe morzsoljuk, megszórjuk egy evőkanál cukorral. Elkeverjük és egy nagy csipet lisztet szórunk a tetejére. Felfuttatjuk.

2. A vaj kivételével a tészta összes hozzávalóját összegyúrjuk a felfuttatott élesztővel. Mikor már szépen összeállt a tészta, két-három részletben beledolgozzuk a lágy vajat is. Hólyagosra dagasztjuk. Kissé lágyabb tésztát kell kapnunk. Letakarjuk konyharuhával és duplájára kelesztjük.

3. A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk. Kb. 3 mm vékonyra nyújtjuk. 10X10 cm-es négyzetekre vágjuk. Közepükbe egy-egy kanál tölteléket teszünk. Jó sok túrót tettem a négyzetekre, így nekem ehhez a tésztához nem is lett elég a túró. A maradékot lekvárokkal töltöttem.

4. A megtöltött négyzetek sarkait megfogjuk, középre húzzuk és csavarunk rajta egyet. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a batyukat és 20 percig pihentetjük őket. Nálam annyit pihent az első adag, amennyi idő alatt bemelegedett a sütő. Tetejét lekenjük. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése