2017. szeptember 27., szerda

Birsalmaszósz vagy leves

Az idén nem mondhatom, hogy nem kísérletezhetek birsalmával. Rengeteg termett. A képen látható mennyiség csak egy része annak, amit ténylegesen leszedhetünk. Elsőként egy jó kis birsalmalevest terveztem, de végül meggondoltam magam és szósz lett belőle. Sült húsokhoz tudom ajánlani, de mi most túrófasírttal ettük.





Hozzávalók: 
- kb. 6-7 db birsalma,
- 2 dl tejföl (ha valaki tejszínnel szereti, akkor azt tegyen bele),
- cukor ízlés szerint,
- 8 szem szegfűszeg,
- néhány darabka fahéj,
- egy kevés őrölt vanília,
- kevés citromlé (nekem nem volt),
- 1 evőkanál keményítő (liszt).

Elkészítés: 

1. A birsalmát alaposan megmossuk és a héjáról ledörgöljük az apró bolyhokat (ha van rajtuk). Én nem hámozom meg. Felkockázzuk.

2. Egy edénybe tesszük a birsalmát, felöntjük vízzel. Ha levest készítünk, akkor több, ha szószt, akkor levesebb vízzel. Ízesítjük cukorral és teatojásba tesszük a szegfűszeget és a fahéjat.

3. Lefedve lassú tűzön addig főzzük, míg a birsalma megpuhul. Ezután kiszedjük a teatojást és botmixerrel krémesre turmixoljuk a levest. Tehetünk félre néhány kocka birsalmát és tálaláskor beletehetjük a levesbe. Én most szószt készítettem, így mindent turmixoltam.

4. A tejfölt (tejszínt) kikeverjük keményítővel/liszttel és behabarjuk vele a levest vagy a szószt (azaz csomómentesre keverjük a tejfölt a keményítővel, merünk hozzá egy evőkanálnyi adagot a forró levesből, jól kikeverjük, majd folyamatos keverés mellett az egészet visszaöntjük a leveshez). Forralunk rajta egyet és kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése