2017. szeptember 22., péntek

Falusi hot dog

 A Vidék íze 2013 októberi számában találtam az alábbi receptet. Az OMÉK-ra mentünk ma, így az útra sütöttem ezt a kolbásszal töltött péksüteményt, hogy legyen mit ennünk napközben. Nagy sikere volt.

Közben megsütöttem másodszor is. Most vékonyabb lett a tészta, de így is finom volt.

Vastagabb tésztával


Vékonyabb tésztával



Hozzávalók (én ennek csak a felét sütöttem meg): 
- 70 dkg liszt,
- fél marék só (így írta az eredeti recept, én sem mértem le most, mennyi sót tettem bele, de ennél egy kicsit kevesebbet),
- 25 g élesztő,
- 4 dl langyos víz (vagy több, ha a liszt úgy kívánja, nálam több kellett, nem volt elég ennyi víz),
- kevés cukor az élesztő felfuttatásához,
- füstölt kolbász (kb. 1-1,5 szál, de ez attól függ, mennyire vastag szeleteket vágunk, akár több is kellhet, ha vastag szeleteket teszünk a kolbászból, nálam a fél adag tésztához kellett majdnem egy jó hosszú szál kolbász),
- mustár.

Elkészítés: 

1. Az élesztőt kevés langyos cukros vízben felfuttatjuk.

2. Ha felfutott, akkor a liszttel, sóval és annyi langyos vízzel, amennyit a tészta kíván (ne legyen túl kemény a tészta, nekem több vizet igényelt, mint amennyit a recept megadott), kidagasztjuk szép simára, fényesre, hólyagosra. Ezután letakarjuk az edényt egy konyharuhával és kelni hagyjuk.

3. Amíg kel a tészta, addig a kolbászt 4 cm-es darabokra vágjuk, majd vékonyan felcsíkozzuk. Korábban még nem sütöttem meg ezt a péksüteményt, így nem tudtam, mennyire legyen vékony a kolbászcsík. Most, hogy már megkóstoltuk, azt mondanám, hogy nekem úgy tetszett, ha nem túl vékony az a csík (6 csík egy 4 cm-es darabból).

4. A megkelt tésztából kisebb tojásnyi darabokat tépünk, széthúzzuk, jól megkenjük mustárral és ráteszünk egy csík kolbászt. Mint a buktát, felhajtjuk. Második alkalommal, mikor vékonyabb lett a tészta, úgy készítettem, mint a hagyományos buktát, azaz kinyújtottam a tésztát (csak vékonyabbra), majd daraboltam (kisebb négyzetekre, hogy csak pár falatnyi legyen egy-egy darab), töltöttem és feltekertem.

5. Kizsírozott tepsire sorakoztatjuk, hajtással lefele. Nem kell helyet hagyni köztük. Én, ahogy raktam a töltött bucikat, a tetejüket, oldalukat is megzsíroztam picit (olvasztott zsírral). Annyi ideig kelesztjük, míg a sütő felmelegszik. Forró, 200-220 fokos sütőben pirosra sütjük. Ha kicsit hűlt, könnyen szét lehet szedni a kolbászos falatokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése