2017. szeptember 3., vasárnap

Habos körtés (vagy almás) sütemény

A Vidék íze 2015 szeptemberi számában találtam ezt a receptet, amit kicsit át is alakítottam saját ízlésem szerint. Nagyon finom sütemény, érdemes kipróbálni.

Éppen csak kezd érni az alma és a körte nálunk, így ez a sütemény a lehullott gyümölcsökből készült. Így legalább nem ment kárba az sem.


Hozzávalók a tésztához:
- 20 dkg liszt,
- 12 dkg fagyos vaj (nálam most 10 dkg),
- 1 késhegynyi sütőpor/szódabikarbóna,
- 1 tojássárgája, de én ezt nem tettem bele, helyette ment bele tejföl,
- cukor ízlés szerint (nálam csak 2 dkg, eredeti recept szerint 6 dkg).

Hozzávalók a rakományhoz: 
- 4-5 nagy körte vagy alma, hámozva, pici kockákra vágva,
- 2 csomag jó minőségű vaníliás pudingpor,
- 6 dl körtelé/almalé,
- cukor ízlés szerint (eredeti recept szerint 5 dkg, nálam kevesebb),
- vanília,
- 1 nagy csipet őrölt fahéj,
- 1 csipet őrölt szegfűszeg,
- az eredeti recept nem írja, de én tettem bele, a gyümölcs alá 5 dkg darált, pirított mandulát is.

Hozzávalók a tetejére: 
- 3 dl tejszín (nálam 2,5 dl),
- 1 csomag habfixáló,
- cukor ízlés szerint (eredeti recept szerint 5 dkg porcukor, nálam 1 dkg cukor és nem porcukor),
- kevés fahéj a díszítéshez.

Elkészítés:

1. A lisztet összekeverjük a cukorral, sütőporral, majd hozzákockázzuk a fagyos vajat. Gyorsan elmorzsásítjuk, majd hozzágyúrjuk a tojássárgát vagy a tejfölt. Nem ragacsos, jól nyújtható tésztát kell kapnunk. Hideg helyre tesszük egy zacskóba csomagolva.

2. Az eredeti recept közepes tepsit ír, én kisebb tepsiben sütöttem a süteményt, mert nem volt olyan sok töltelékem. Tehát a tésztát kinyújtjuk a tepsi méretére, beletesszük, villával megszurkáljuk és 190 fokra előmelegített sütőben 10 percig elősütjük.

3. A körteléből és a pudingporból sűrű pudingot főzünk úgy, hogy közben ízesítjük cukorral, vaníliával, fahéjjal és szegfűszeggel. Nekem nem volt körtelevem vagy almalevem, készíteni meg nem volt kedvem, így valamennyi körtét, almát pépesítettem, majd felöntöttem vízzel és azzal főztem meg a pudingot. Mikor megfőtt a puding, ízesítjük.

4. Az elősütött tésztára szórjuk a mandulát, amit az eredeti recept nem ír, de én, mivel éppen maradt egy másik sütésből ennyi, tettem rá és nem bántam meg. Erre jön a kockázott körte vagy alma (vagy a kettő vegyesen), majd a puding. Visszatoljuk a sütőbe és 180 fokon még további 25-30 percig sütjük. Kihűtjük.

5. A teljesen kihűlt süteményre kenjük a cukorral, habfixálóval kemény habbá vert tejszínt. Kockára vágjuk a sütit, mindegyik szeletet egy pici fahéjjal, esetleg menta- vagy citromfűlevéllel díszítünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése