2017. szeptember 13., szerda

Mogyorókrém (minimalista)

Csak úgy, magunk miatt nem álltam volna neki mogyorókrémet készíteni, de most muszáj volt, mert nem akartam, hogy boltit kapjanak a gyerekek. Befőzés közben, míg rotyogott az ónabóna, nekiálltam mogyorót törni (nem az ideit, hanem a tavalyi vagy azelőtti termést). Siettem, így nem akartam sok hozzávalóval kísérletezni. Szerintem jól sikerült, nem kerül bele adalékanyag és csak annyira lesz édes, amennyire mi szeretnénk.



Hozzávalók egy kisebb adaghoz: 
- 20 dkg törökmogyoró,
- 5 dkg mandula (elhagyható),
- 5-10 dkg (ét)csoki (nekem 85 %-os van itthon, de természetesen lehet tenni bele tejcsokit vagy kevesebb kakaótartalmú étcsokit, hogy édesebb legyen és ne keserű, illetve lehet növelni a csoki mennyiségét úgy, hogy 20 dkg mogyoróhoz 20-25 dkg csokit teszünk; én csak 5 dkg-ot tettem bele, nem szerettem volna többet, viszont így folyósabb lett, tehát, ha fontos, hogy keményebb legyen az állaga, többet kell belekeverni),
- 1-2 evőkanál zsíros (Holland) kakaópor,
- porcukor vagy kókuszcukor vagy bármilyen, általunk kedvelt édesítő ízlés szerint,
- 1-2 evőkanál kókuszolaj vagy mogyoróolaj, de van, aki vajat használ (mi most semmit nem tettünk bele, mert a mogyoróolajat kicsapattuk az aprítóval),
- van, aki tesz bele tejport (attól szintén krémesebb és sűrűbb lesz az állaga).

Elkészítés: 

1. A mogyorót és a mandulát egy rétegben elterítjük egy nagy gáztepsiben és 180 fokra előmelegített sütőben megpirítjuk (kb. 8 perc). Ezután egy konyharuhába öntjük, becsomagoljuk, várunk pár percet, majd megdörzsöljük a konyharuhába takart mogyorót, hogy lejöjjön a héja.

2. Kicsit hűlni hagyjuk, majd aprítógépbe tesszük, pépesítjük, míg a zsírja kicsapódik. Ekkor mehet bele a többi hozzávaló (a csokit gőz felett megolvaszthatjuk, nekem nem kellett, mert megolvadt az aprítóban). Megint alaposan összekeverjük. Ha jó erős a gépünk, akkor szinte teljesen krémes lesz a házi nutellánk.

3. Üvegbe töltjük és hűvös helyen tároljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése