2017. szeptember 2., szombat

Teljes kiőrlésű zsemle hamburgerhez

A Vidék íze 2017 szeptemberi száméban találtam az alábbi receptet és a bele való fasírtokat is, melyek nem húsból, hanem zöldségekből állnak. Nagyon finom volt. A háttérben látható saláta receptje ITT található.




Hozzávalók a kovászhoz: 
- 17 dkg fehérliszt (nálam tönköly fehér),
- 11 dkg víz (nálam kicsit több),
- 1 morzsányi friss élesztő (1 késhegynyi),
- 1 teáskanál cukor,
- 1 nagy csipet só (én ezt kihagytam).

Hozzávalók a tésztához:
- a kovász,
- fél dl olaj (nálam szőlőmagolaj),
- 27 dkg teljes kiőrlésű liszt (nálam ebből több és a fehérlisztből kevesebb),
- 13 dkg fehérliszt (nálam ennek egy része is teljes kiőrlésű),
- 11 dkg langyos víz (nálam több kellett),
- 1 dkg friss élesztő,
- 1 dl langyos tejszín (nálam joghurt),
- 1 evőkanál barnacukor,
- 1 evőkanál só,
- magok a tetejére (szezámmag, lenmag, mák stb.).

Elkészítés: 

1. A kovász hozzávalóit összekeverjük, majd konyharuhával letakarjuk és 5 órát állni hagyjuk. Én este, lefekvés előtt kevertem össze és korán reggel használtam fel.

2. Amikor letelik a pihentetés ideje, akkor az elkészült kovászt összekeverjük a tészta összes hozzávalójával. Jól kidagasztjuk, legyen hólyagos a tészta és váljon el a kezünktől, ne legyen ragacsos. Letakarjuk és duplájára kelesztjük.

3. Ezután lazán átgyúrjuk és 8-10 darabra vágjuk. Zsemléket formázunk (Egyik kezünkben fogjuk a tésztát, másikkal pedig körbe-körbe aláhúzzuk a tésztát).

4. Sütőpapírt teszünk egy vagy két tepsire, attól függ, mekkora tepsink és hány zsemlénk lesz. Erre helyezzük a zsemléket, távol egymástól. Az eredeti recept szerint letakarva két órán át kelesztjük. Nekem ennyi időm nem volt, így 45-50 perc után már kentem is le vízzel a zsemlék tetejét, megszórtam a magokkal és 180-190 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése