2017. szeptember 9., szombat

Tepsiben sült hús vele sült zöldségekkel

Ez egy nagyon egyszerű recept lesz. Összeszedtem sokféle zöldséget a kertből, kivettem egy adag húst a hűtőből, az egészet ízesítettem sóval, borssal, borral és lassú tűzön megsütöttem.

Hozzávalók:
- hús (bármilyen, nálam most éppen karaj, mert az volt itthon),
- bármilyen zöldség, nálam most az, amit a kertben találtam, azaz: répa, pasztinák, édesburgonya, krumpli, cukkini, fokhagyma, vöröshagyma, cékla, de mehetett volna bele paprika, paradicsom, padlizsán, karalábé, káposzta is...,
- só,
- bors,
- néhány evőkanál zsiradék (nálam disznózsír),
- egy kis bor (nálam most rosé, mert az volt bontva),
- tehetünk bele friss zöldfűszereket is, nálam ez most elmaradt, mert nem volt időm és kedvem kifutni a kertbe.

Elkészítés: 

1. Minden zöldséget tisztítunk, nagyobb darabokra vágjuk. A húst felszeleteljük.

2. Egy nagy és mély tepsit előkészítünk. Beletesszük a zöldségeket, sózzuk, borsozzuk, összekeverjük. Meglocsoljuk borral és zsírral. Megint megkeverjük.

3. A húst én úgy tettem hozzá, hogy egy kicsit takarják a zöldségek, így nem száradt ki.

4. Lefedjük a tepsit és 150-160 fokos sütőben (tehát lassú lángon) addig sütjük, míg minden megpuhul. Ezután levesszük a fedőt és egy kicsit megpirítjuk. Siettem, így ennél a lépésnél már magasabbra vettem a hőfokot. Ne süssük sokáig, nehogy a hús kiszáradjon.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik elkészitem én is! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm e szuper jó receptet ez lesz most hétvégén a menünk.

    VálaszTörlés