2017. szeptember 15., péntek

Vaníliás-körtés palacsinta

A Vidék íze 2017 szeptemberi számában találtam ezt a receptet. Kicsit módosítottam rajta, de jelzem, az eredeti recept hogy szólt.



Hozzávalók: 8-10 vastagabb palacsinta (nálam a szokásos tojásmentes változat készült),
- 2 csomag prémium vaníliás pudingpor,
- 6-20 dkg vaj (eredeti recept szerint 20 dkg, de én csak 6 dkg-ot tettem bele),
- 6 dl tej,
- (por)cukor ízlés szerint,
- vanília vagy vaníliás cukor (én nem tettem bele),
- 2 nagy körte,
- 1 csipet reszelt citromhéj (nem tettem bele),
- 1 evőkanál citromlé (nem tettem bele),
- tejföl (eredeti recept szerint 1 dl, de én 2 dl-t tettem bele),
- 1-2 marék mandulalap a tetejére (nálam egész mandula és dió aprítva),
- 1-2 evőkanál barnacukor (de jó lesz a sima fehér is) a tetejére.

Elkészítés: 

1. Szokásos módon sűrű pudingot főzünk a tejből és a pudingporból. (Azaz a pudingport kikeverjük egy kevés tejjel, a többi tejet feltesszük főni. Mikor forr, valamennyit hozzáöntünk a pudingos tejhez, elkeverjük és gyorsan visszaborítjuk az egészet a forró tejhez, közben pedig folyamatosan kevergetjük.) Én a cukrot is most tettem bele a pudingba.

2. Az eredeti recept szerint a vajat ki kell habosítani a porcukorral és a vaníliás cukorral, de én a cukrot már főzés közben a pudinghoz adtam, a vajat pedig akkor, mikor langyos volt a puding és nem habosítottam ki.

3. A körtét meghámozzuk, pici kockákra vágjuk. Az eredeti recept szerint ezt össze kell keverni a citromhéjjal és a citromlével.

4. A kihűlt pudingot összedolgozzuk a porcukros vajjal (ha azt külön kevertük ki) és beleforgatjuk a körtekockákat.

5. Vastagon megkenjük ezzel a körtés pudinggal a palacsintákat. Feltekerjük őket és egy kis tepsibe sorakoztatjuk (nálam éppen foglalt volt a tepsi, így egy kerek jénaiba voltam kénytelen belepasszírozni).

6. A tetejét megkenjük tejföllel, megszórjuk cukorral és a mandulával (dióval). Forró sütőben addig sütjük, míg a mandula megpirul a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése