2017. november 29., szerda

Édesburgonya-leves brokkolival

A Vidék íze legújabb, 2017 decemberi számában találtam a receptet. Nagyon megörültem neki, mert éppen annyi batáta maradt még az idei termésből, amennyi a recept szerint szükséges, illetve a mélyhűtő tele van brokkolival, amit szintén ősszel szedtünk a kertben. Válogatós fiamnak is ideális ebéd, mert a zöldségek nagy része botmixerrel krémesítve van. Gyorsan elkészülő, ízletes, színes. egészséges, húsmentes ebéd lett belőle.



Hozzávalók: 
- 50 dkg batáta (édesburgonya), de lecserélhetjük sütőtökre is,
- 50 dkg brokkoli (friss vagy fagyasztott),
- 1 kisebb fej vöröshagyma,
- sárgarépa (eredeti recept szerint 1 közepes, de én 4 darabot tettem bele),
- 1-2 cm friss gyömbér (nálam egy kevés szárított, őrölt gyömbér került bele),
- 2,5 dl tejszín,
- só,
- tökmagolaj a tálaláshoz (elmaradhat).

Elkészítés: 

1. A batátát meghámozzuk, daraboljuk és egy fazékba tesszük. A brokkoli rózsáinak szárát levágjuk (ha van fás részt, azt lefaragjuk) és a batátához adjuk. A vöröshagymát is feldaraboljuk és a zöldségekhez tesszük. Felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Sózzuk és a gyömbérrel ízesítjük.

2. A sárgarépát megpucoljuk és nagyobb csíkokra vágjuk. Mehet bele ez is a levesbe, amit felteszünk főni. Lassú tűzön addig főzzük, míg minden megpuhul.

3. Az eredeti recept szerint a brokkolirózsákat kevés szódabikarbónával kevert, forrásban lévő vízben roppanósra kell főzni. Én viszont nem szerettem volna, hogy a brokkoliból kifővő ízanyag kárba vesszen, így a levesbe dobtam őket néhány percre, majd kiszedtem egy tányérra.

4. Mikor minden megfőtt, akkor a répát is kiszedjük (én a felét a levesben hagytam) és felöntjük a levest a tejszínnel.

5. Botmixerrel krémesre törjük, majd forralunk rajta egyet.

6. Tálaláskor minden tányérba teszünk néhány brokkolirózsát és felkockázott, levesben főtt répát. Végül az egészet meglocsoljuk egy kevés tökmagolajjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése