2017. november 13., hétfő

Rozmaringos-diós lencsefasírt édesburgonya-pürével

A Vidék íze 2015 decemberi számában találtam ezt a receptet. Nem gondoltam volna, hogy ilyen finom lesz. Nagyon illik a lencsefasírthoz az édeskés batátaköret. Annyit változtattam a recepten, hogy lányom tojásallergiája miatt a tojást kihagytam és egy kevés csicseriborsólisztet kevertem bele helyette.



Hozzávalók a fasírthoz:
- 25 dkg lencse,
- 20 dkg csiperke (nálam előfőzött, szeletelt),
- 2 babérlevél,
- negyed kezeletlen citrom (nekem ilyen nem volt, így most kihagytam),
- 1 nagy fej vöröshagyma,
- 2-3 gerezd fokhagyma,
- 1-2 evőkanál zsiradék,
- kb. 10 dkg apró szemű zabpehely,
- 1 tojás (én nem tettem bele, helyette másfél evőkanál csicseriborsólisztet használtam),
- 6 dkg dió, apróra törve,
- só,
- bors,
- 1-2 ág friss kakukkfű,
- 1-2 pici ágacska rozmaring, ha a fasírtba tesszük, de, ha csak a fasírtok tetejére, akkor nagyobb ágakra van szükség,
- néhány evőkanál zsiradék a sütéshez.

Hozzávalók a püréhez: 
- 1-1,5 kg édesburgonya,
- só.

Elkészítés: 

1. A lencsét átválogatjuk, megmossuk, majd bő vízzel feltesszük főni. Két babérlevelet és a citromot is beledobjuk. A vizet időnként pótoljuk, ha szükséges. Lassú lángon készre főzzük. Az eredeti recept szerint le kell szűrni a lencsét, de én főzés közben figyeltem arra, hogy ne maradjon leve, így én nem szűrtem le. Kivesszük a babérlevelet és a citromdarabot. Sózzuk. Hűlni hagyjuk.

2. A vöröshagymát apróra vágjuk és egy-két evőkanál zsiradékon megpároljuk. Ekkor hozzáadjuk az aprított fokhagymát is. Keverünk rajta néhányat, majd beleöntjük a kész lencsét és a szeletelt gombát. A tüzet elzárjuk. Botmixerrel vagy aprítógépben kicsit morzsásítjuk (tehát nem teljesen pépesre dolgozzuk).

3. A zabpelyhet, a tojást (vagy helyette a csicseriborsólisztet), az aprított diót, sót, borsot, zöldfűszereket hozzákeverjük, majd kicsit állni hagyjuk a masszát. Az eredeti recept szerint csak a kakukkfüvet kell a masszába keverni, én viszont a rozmaringot is aprítottam és belekevertem a fasírtba.

4. Körülbelül diónyi vagy ízlés szerinti gombócokat készítünk belőle, melyeket tenyerünkkel ellapítunk és sütőpapírral bélelt, néhány evőkanál zsiradékkal meglocsolt tepsire sorakoztatjuk. Ismét meglocsoljuk néhány evőkanál zsiradékkal. Az eredeti recept a 2 rozmaringot nem a fasírtba teszi, hanem a fasírt tetejére.

5. Forró sütőbe toljuk a tepsit. Félidőben óvatosan megfordítjuk a fasírtokat egy lapát segítségével (forrón kissé szétesős volt, ahogy kicsit hűlt, szépen egyben maradt).

6. A püréhez az édesburgonyát megmossuk, majd egy tepsibe tesszük. Kis vizet öntöttem alá, biztos, ami biztos. 180 fokon addig kell sütni, míg a batáta megpuhul, majd héjától megszabadítva sóval krémesre botmixerezzük.

7. A fasírtot ezzel a pürével és salátával kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése