2017. november 7., kedd

Téli zöldségleves (glutén-, tej-, hús-, tojásmentes, vegán)

Tegnap véletlenül belebotlottam Dolce Vita téli zöldséglevesébe, ami egyből megtetszett, így mára ez lett az ebéd. Semmi más nem kell hozzá, csak sok-sok zöldség, fűszer és pici olaj. Nagyon finom leves és a válogatós, zöldséget nem kedvelő kisgyerekeim is szívesebben ették így az ebédet. Krémleves, de hagytam azért benne én is zöldségdarabkákat. Gyakran készítem még a télen, mert finom, könnyű, szinte minden diétába belefér, egészséges leves, aminek még a színe is gyönyörű.



Hozzávalók (4 nagy tányérhoz, én ennél többet készítettem és az arányok is mások voltak, nem mértem, miből mennyit tettem bele, ezután sem fogom, miből mennyi van, annyit teszek bele):
- 20 dkg sárgarépa,
- 20 dkg sütőtök
- 15 dkg kelkáposzta,
- 15 dkg zeller (ezt nem tettem bele, nem volt, helyette pasztinákot használtam),
- 15 dkg karalábé,
- 1 fej vöröshagyma,
- 2 gerezd fokhagyma,
- só,
- bors,
- 1 evőkanál (nálam kevesebb, a gyerekek miatt) karibi curry fűszerkeverék, ami a következőkből áll: kurkuma, koriander, édeskömény, mustármag, szekfűszeg, lepkeszegmag, babér, fokhagyma, zeller. Nekem ilyen keverék nincs, úgyhogy csak azokat a fűszereket használtam a felsorolásból, amiből volt itthon,
- 4 evőkanál olívaolaj,
- frissen facsart citromlé (vagy lime), aki szeretne bele a saját tányérjába.

Elkészítés: 

1. A zöldségeket apróra vágjuk.

2. Egy nagy edénybe olajat öntünk, beletesszük a zöldségeket is. Nagy lángon körbepirítjuk őket a fűszerekkel együtt.

3. Sózzuk-borsozzuk és felöntjük 1,2 liter vízzel (én nem mértem, mennyi vizet tettem hozzá, ízlés szerint, de ne legyen túl híg a leves).

4. Lassú tűzön főzzük fedő alatt, míg minden hozzávaló megpuhul. Ekkor botmixerrel krémesítjük, de hagyjunk benne kisebb zöldségdarabkákat is. Tálaláskor mindenki tesz hozzá annyi citromlevet, amennyit szeretne és lehet a leves tetejére kevés jó minőségű olajat is csepegtetni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése