2017. december 14., csütörtök

Birsalmaleves másképp

Van már egy birsalmaleves recept a blogon, de az egy krémleves. Most olyan levesre vágytam, ami nagyon egyszerű és nem sűrű, krémes, hanem olyan, mint a nyári almaleves.



Hozzávalók: 
- birsalma, ízlés szerinti mennyiségben (nálam kb. 10 db, de sok kukacos volt, így nagy volt a veszteség),
- 2,5 tejszín,
- cukor vagy méz (nálam csak 1 evőkanál méz, mert nem szeretem a túl édes leveseket),
- néhány darab szegfűszeg,
- kis darabka fahéj,
- negyed citrom leve,
- egy evőkanál liszt vagy keményítő.

Elkészítés: 

1. Az almákat megmossuk, én most hámoztam is, és kis kockákra vágjuk.

2. Egy edénybe tesszük az előkészített almát, felöntjük vízzel (bőven lepje el). Beletesszük a fűszereket, a cukrot vagy a mézet, a citromlevet és lassú lángon puhára főzzük. Ízlés kérdése, hogy mennyire főzzük meg az almát. Én akkor habartam be, amikor éppen megpuhult.

3. A lisztet csomómentesre keverjük a tejszín felével. Ezután merünk hozzá a forró levesből. Gyorsan kikeverjük, majd az egészet beleöntjük, állandó keverés mellett, a levesbe. A leveshez adjuk a maradék tejszínt és forralunk rajta egyet. Ezután elzárjuk a lángot és kész is a leves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése