2018. január 22., hétfő

Hajdinatorta forralt borral locsolva

Ennek a hajdinatortának a receptjét a Gasztroangyal nevű műsorban hallottam (2017. december 16., Őszi túra a Vendvidéken, Borbás Marcsi műsora). Alig vártam, hogy kipróbáljam. Nem csalódtam, nagyon finom sütemény. Nem éppen mutatós, viszont gyorsan elkészül, alig kell hozzá valami, egészséges is, hisz hajdinaliszt van benne és még finom is. Tejmentes desszert.

Én most elsőre csak fél adagot készítettem, de négyőnknek így pont elég is volt egy leves után másodiknak. A különlegessége még az, hogy nem tyúktojásból, hanem fürjtojásból sütöttem (16 darabot használtam fel, de lehetett volna pár darabbal többet is).



Hozzávalók (én ennek a felét készítettem el, amit egy 16 cm-es formában sütöttem):
- 6 db nagy tojás,
- cukor ízlés szerint (nálam maximum 3 evőkanál, hisz az öntet amúgy is édes lesz),
- 15 dkg hajdinaliszt,
- 3 dkg rétesliszt (nálam tönköly fehér),
- fél csomag sütőpor (mivel nem tudom elviselni a sütőpor ízét a sütikben, ezért én ezt mindig elhagyom és egy kevés szódabikarbónát teszek csak a sütikbe),
- kb. 1 liter forralt bor ízlésünknek megfelelően ízesítve (nálam, mivel a gyerekeim is ették a tortát, ősszel befőzött must keverve egy kevéske vörösborral, fűszerezve és jól kifőzve, de lehet simán csak musttal is).

Elkészítés: 

1. A tojásokat különválasztjuk. A sárgáját a cukor felével jó habosra verjük, majd a fehérjét is elkezdjük felverni. Félidőben mehet bele a maradék cukor.

2. Ezután a felvert tojássárgát hozzáöntjük a fehérjehabhoz és óvatosan összekeverjük (én ezt géppel szoktam, de alacsony fokozaton és nem sokáig).

3. A liszteket és a sütőport (ha teszünk bele) összekeverjük, majd a felvert tojáshoz szitáljuk. Ezt már kézzel forgatjuk össze, nagyon óvatosan, több részletben, hogy ne törjük össze a habot.

4. A tortaformába öntjük a masszát. Ízlés kérdése, hogy sütőpapírt teszünk-e alá, vagy vajazzuk/zsírozzuk és lisztezzük-e helyette (én az utóbbit szoktam).

5. Előmelegített, 180 fokos sütőbe toljuk és készre sütjük. A sütő erősségétől függ, mennyi idő alatt sül át. Végezzünk tűpróbát.

6. Közben főzzük meg a forralt bort (vagy mustot, lásd feljebb).

7. Mikor kész a torta, vegyük ki a sütőből, várjunk kicsit, majd óvatosan szedjük le a forma oldalát. Még melegen locsoljuk meg 1-2 kisebb merőkanálnyi forralt borral. Tálaláskor szeleteljük fel a tortát. Tegyük kistányérokra, fektetve (ahogy a képen is látható) és így is öntözzük meg egy kis forralt borral. Nagyon finom, szaftos süteményt kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése