2018. január 20., szombat

Krémsajtos tekercs törökmézzel

Ennek a krémsajttal töltött tekercsnek a receptjét a Gasztroangyal nevű műsorban hallottam (2017. december 16., Őszi túra a Vendvidéken, Borbás Marcsi műsora). Alig vártam, hogy kipróbáljam. Most még nem kecsketejből készült krémsajttal töltöttem (majd ha lesz ismét saját kecsketej, akkor abból készítem el a krémsajtot is), de így is nagyon különleges és finom volt.

Tulajdonképpen nem szükséges semmilyen különleges hozzávaló, bárki el tudja készíteni, mégis különleges ételt kapunk.

A majonézt házilag készítettem, melybe tyúktojás helyett fürjtojást kevertem, mert lányom csak azt ehet.




Hozzávalók (pontos arányokat nem adtak meg mindenhez a műsorban, így ide most azt írom, én hogy készítettem):
- 1 nagy sárgarépa,
- 10 dkg krémsajt (eredetileg kecsketejből készült krémsajt kell hozzá, de most nem volt itthon ilyen, így tehéntejből készítettem krémsajtot),
- só,
- bors,
- torma (nálam házilag eltett reszelt torma),
- kevés párolt hajdina (8 dkg-ot főztem, de nekem az nagyon sok volt, ennek a fele vagy még kicsit kevesebb is elég).

Hozzávalók a sós törökmézhez:
- 15 dkg cukor,
- 4 dkg méz,
- 5 g só,
- 6 g szódabikarbóna.

Ezen kívül kell még: 
- majonéz, ami tökmagolajból készül (házilag kevertem ki),
- nagyon vékonyra szelt sonka (nálam ez most elmaradt, mert nem volt itthon).

Elkészítés: 

1. A sárgarépát megpucoljuk, majd egy krumplihámozóval felcsíkozzuk. Széles szalagokat kapunk. Ezeket forró sós vízbe dobjuk és 1 perc alatt blansírozzuk (maradjon roppanós), majd azonnal hideg vízbe tesszük, hogy lehűljenek a csíkok és ne puhuljanak tovább. Onnan is kivesszük őket és lecsöpögtetjük, megszárítjuk.

2. A (kecske) krémsajtot kikeverjük sóval, borssal, tormával. Hozzákeverjük a főtt hajdinát is, annyit, amennyi ízlésünknek megfelelő.

3. Kiterítünk egy nagyobb darab folpackot. Erre helyezzük a répacsíkokat úgy, hogy kicsit fedjék egymást a hosszanti oldalukon. Én nem használtam fel az összes csíkot (kb. 20-23 cm hosszú rúd lett a végeredmény).

4. A répaszalagokra merőlegesen, az egyik szélére igazítjuk a krémet. A folpack segítségével feltekerjük úgy, mint a bejglit. Becsomagoljuk a fóliába és hűtőben pihentetjük, hogy kicsit dermedjen.

5. A törökmézhez a cukrot és a mézet egy magas edénybe tesszük (fontos, hogy magas legyen, mert a végén pezsegni fog és fut). Lassú tűzön melegíteni kezdjük és folyamatosan keverjük. Mikor már világos karamell színe van, hozzáadjuk a sót is. Jól elkeverjük. Mikor késznek ítéljük (vigyázzunk, ne égjen meg, mert keserű lesz, aranyszínű legyen, ne legyen sötét a színe), levesszük a tűzről és csak ekkor adjuk hozzá a szódabikarbónát. Vigyázat! Fut, pezseg. Egy sütőpapírral bélelt kisebb edénybe, tepsibe, formába öntjük, de gyorsan dolgozzunk, mert hamar köt. Hűvös, páramentes helyen negyed óra múlva már meg is szilárdul, ki is hűl. Késsel daraboljuk. (További tárolása légmentesen záródó fémdobozban történjen.)

6. Tálaláskor szeletekre vágjuk a répatekercset, megpöttyözzük tökmagolajból készült majonézzel, darabokra tört törökmézet és sonkát kínálunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése