2018. február 26., hétfő

Diókenyér

Borbás Marcsi műsorában láttam ezt a süteményt és a Gasztroangyal oldalról töltöttem le a receptet. Nem teljesen úgy készítettem, ahogy az eredeti recept szól, mert a tojást ki kellett hagynom lányom allergiája miatt, másrészt a cukor mennyiségét alaposan lecsökkentettem, ízesítésként pedig nem narancshéjat, hanem aszalt körtét és aszalt sárgabarackot használtam. Jelzem azt is, ahogy én készítettem és az eredeti recept arányait is.




Hozzávalók: 
- 20 dkg liszt (eredeti recept szerint 23 dkg),
- szűk 1 kiskanál szódabikarbóna (eredeti recept szerint 1 evőkanál sütőpor),
- cukrot is ír az eredeti recept, de én nem tettem bele (10 dkg-ot ír egyébként),
- 3 evőkanál méz, de az eredeti recept 10 evőkanállal ír (nekem ez rengeteg lenne, aki az édesebb ízekhez van szokva, tegyen bele többet),
- nálam 5 dkg vaj és 5 dkg zsír került bele (de az eredeti recept szerint 20 dkg vaj),
- 16 dkg darált dió (eredeti recept szerint 22 dkg),
- 225 ml tej (nálam most víz, mert nem volt tej),
- 2 nagy tojás (nálam ez nem került bele, mert lányom allergiás rá, helyette egy evőkanál keményítőt tettem bele),
- 1 evőkanál tokaji aszúecet,
- én házi aszalt gyümölcsöket daraboltam apróra (körte és sárgabarack), de az eredeti recept narancs csemegét (édes lében eltett narancshéjat) írt.

Elkészítés: 

1. A vajat és a mézet (cukrot is, aki használ) lassú tűzön felolvasztjuk.

2. Levesszük a tűzről és hozzáadjuk a darált diót, majd hozzákeverjük a tejet, a felvert tojást, lisztet, sütőport (szódabikarbónát), majd az aszalványokat és a legvégén az ecetet.

3. Elkeverjük. Nem kell sokáig kevergetni, éppen csak álljon össze, majd egy hosszúkás, 15-20 cm-es formába öntjük, amit előzőleg kizsíroztunk, kiliszteztünk.

4. 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük, majd kicsit lejjebb vesszük a hőfokot és további 30 percig sütjük.

5. Mikor elkészült, ne vágjuk fel melegen, hagyjuk kihűlni. Nekem másnap és harmadnap ízlett a legjobban. Kihűlés után konyharuhába csavartam és így hagytam másnapig összeérni az ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése