2018. február 6., kedd

Sült camembert

Többször említettem, hogy sajtkészítést tanulok. Van néhány kecskénk (itt lehet olvasni többek között róluk is), akiknek tejét tavaly óta feldolgozom, különféle sajtokat, joghurtot, túrót készítek a családnak (a történet a szokásos: elkezdtük, mert elegünk lett a boltiból...). Ősszel beiratkoztam egy féléves OKJ végzettséget adó tanfolyamra is, mert nem voltam elégedett azzal a tudással, amit az interneten innen-onnan összeszedtem. Egy igencsak nehéz sajt készítésébe ástam most bele magam, ami nem más, mint a camembert. Most, hogy minden egy-két hétben készítek egy kisebb adag camembert sajtot, hogy gyakoroljak, kísérletezzek, be kell valljam, viszonylag sok camembert fogy nálunk (ezek még nem tökéletes sajtok, de ízre és külsőre már elfogadhatók, a textúrával viszont kell még dolgoznom). Korábban csak ritkán ettünk ilyen sajtot, mert az igazán jó minőségű nem éppen olcsó. Most viszont mindig van itthon pár darab belőle és ezért hétvégén előételként kapott a család egy adag fokhagymás-zöldfűszeres sült camembert-t. A héten gyúrtam be dupla adag vajas leveles tésztát, amit kiporciózva mélyhűtőbe tettem, de egy kisebb adagot meghagytam, gondolván, jól jön az még a hétvégén. Ebből készült egy gyors, finom és rusztikus tejszínhabos-csokis süti, aminek a receptjét később még beírom és egy kis adag csavart sós rúd, amivel ezt a sült sajtot kimártogathatta a család. Nagyon elégedettek voltak, nekem nem is maradt belőle. A házi vajas leveles tészta receptjét IDE írtam be.





Hozzávalók: 
- 1 camembert,
- 2-3 gerezd fokhagyma, mindegyik gerezd 3 nagyobb darabbá vágva,
- friss kakukkfű (a kertben szedtem),
- friss rozmaring (a kertben szedtem),
- 1-2 evőkanál fehérbor,
- frissen őrölt bors (én mozsárban törtem össze egy kis tarkaborsot).

Elkészítés: 

1. A sajt lehet fadobozos, akkor abban süthetjük is a sajtot, vagy, ha nincs doboz, akkor egy kis sütőpapírban is megsüthetjük (én is így tettem). A sütőpapírt összegyűrjük egy gombóccá, majd széthajtjuk és egy kis fészket készítünk a sajtnak. Az ötletet a Street Kitchen-ön láttam.

2. A sajt tetejét itt-ott megvágjuk és beledugjuk a darabolt fokhagymát, valamint a friss fűszereket. Megszórjuk egy kevés borssal, meglocsoljuk borral.

3. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (Kb. 20-25 perc). Azonnal, melegen fogyasztjuk. Lehet mártogatni bele friss kenyeret, nálunk most frissen sült vajas leveles tésztából készült csavart rudakat mártogatott bele a család.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése