2018. február 7., szerda

Tejszínes-csokis leveles tészta

Ez egy nagyon egyszerű, rusztikus és finom desszert. A tésztáját házilag készítettem, a receptje a blogon ITT található. Az ötlet kitől mástól származna, mint kedvenc szakácsomtól, Hugh Fearnley-Whittingstalltól (Három jó dolog című könyvében található a recept). Én most csak egy fél adagot készítettem, de ide az eredeti arányokkal írom a receptet.


Hozzávalók: 
- kb. 20 dkg leveles tészta (nálam házi vajas leveles tészta),
. 3 dl tejszín,
- porcukor ízlés szerint,
- 10 dkg étcsoki.

Elkészítés: 

1. A leveles tésztát kb. 22X30 cm-esre, 4 mm vastagra nyújtjuk (én, mivel kevés volt a tésztám, ennél vékonyabbra nyújtottam).

2. A recept azt írja, hogy vajazzuk ki a tepsit vagy tegyünk a tészta alá sütőpapírt, de én a vajas leveles tészta alá nem szoktam semmit tenni.

3. 200-220 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Akkor jó, mikor felpuffad és aranybarna lesz a tészta. Óvatosan rácsra tesszük hűlni.

4. Hosszú, éles, fogazott pengéjű késsel óvatosan kettévágjuk. Elvileg van egy természetes rés a tésztarétegek között, ahol vékonyabb a tészta, ott kell óvatosan elválasztani egymástól a felső és az alsó lapot.

5. A tejszínt lágy habbá verjük a porcukorral. Ezt az alsó lapon szétterítjük. Ráreszeljük a csoki felét.

6. Mehet rá a másik lap. A csoki másik felét gőz felett megolvasztjuk és rácsorgatjuk a tészta tetejére. Én egyébként először rácsorgattam a csokit a tészta tetejére és tálalás előtt már csak össze kellett állítanom a süteményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése