2018. március 28., szerda

Feta sajtos háromszögek (leveles tésztából)

Elszámítottam magam, így kevés kenyér maradt estére (majd csak másnap terveztem sütni kenyeret). Gondoltam, veszek ki a mélyhűtőből egy kisebb adag vajas leveles tésztát, amit pár hete készítettem (A tészta receptje ITT található). Van itthon sok feta jellegű sajt, amit kecskéink tejéből készítek. Máris összeállt a fejemben, hogy mit sütök. Tehettem volna még hozzá spenótot is, de úgy nem ette volna meg a nagyobbik kisfiam. Végül olyan jóra sikerült ez az egyszerű étel, hogy az utolsó darabokért már szinte harcoltak a családtagok.




Hozzávalók (egy kisebb adaghoz): 
- 30 dkg vajas leveles tészta,
- 10-15 dkg feta sajt (nálam 10 dkg elég volt),
- 5 dkg (trappista) sajt, reszelve,
- 1 gerezd fokhagyma,, reszelve,
- tetejére szezámmag (nálam fekete szezámmag is, így mutatósabb),
- a lekenéshez tojás, de nálam éppen tejsavó (tojást nem ehet a lányom, ha nem lett volna tejsavóm, akkor tejjel kentem volna le). 

Elkészítés: 

1. A feta sajtot egy villával szétmorzsoljuk, összekeverjük a reszelt sajttal és a fokhagymával. 

2. A tésztát vékonyra nyújtjuk (én jó vékonyra nyújtottam, kb. 2-3 mm-esre). Felkockázzuk, majd minden négyzet közepére teszünk egy adag sajtot. Félbehajtjuk, hogy háromszög vagy téglalap alakot kapjunk. Széleit alaposan összenyomkodjuk. (Nekem mondjuk így is szétnyílt szinte mind.)

3. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük és lekenjük a tetejét, majd megszórjuk szezámmaggal. 

4. Jó forró sütőben készre sütjük (nálam először 220 fokon, majd pár perc múlva levettem a hőt és 200 fokon sült). 

5. Mi most friss medvehagymát ettünk hozzá. (Saját kertünkben terem a medvehagyma, amit leginkább egyszerűen csak kenyér mellé, nyersen fogyasztunk, mert jobban kedveljük így, mint ételekbe sütve-főzve.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése