2018. április 4., szerda

Fűszeres kecskehús (bengáli ihletésű)

Egy angol nyelvű blogon (A Homemaker's Diary) találtam ezt a kecskehússal készült ételt, amit az itthon lévő készletemhez igazítva meg is sütöttem a hétvégén. Nagyon finom, ízletes ebéd lett belőle, így máskor is szívesen elkészítem majd.




Hozzávalók:
- kecskehús (nálam vegyesen, minden része),
- 2 nagy vöröshagyma,
- vöröshagyma krém (nálam ilyen nincs, így nem került bele),
- gyömbér-fokhagyma-zöld chili krém (nálam ilyen nincs, így ez nem került bele),
- natúr joghurt (nálam jó sok, kb. 5 dl),
- olaj (a recept mustárolajat ír, nekem nincs, így mást tettem bele),
- őrölt chili,
- só,
- kurkuma,
- garam masala (1 kiskanál), nálam házilag kikevert tandorii masala, melynek receptje ITT található,
- szerecsendió,
- 1 egész fekete kardamom (nekem nem volt),
- 2 zöld kardamom,
- 5-6 gerezd fokhagyma (ezt nem írta az eredeti recept, de én tettem bele),
- 5-6 szegfűszeg,
- 2 kisebb babérlevél,
- bors,
- őrölt pirospaprika (ezt a recept nem írja, de én tettem bele),
- 1 rúd fahéj.

Elkészítés: 

1. A húst bepácoljuk joghurt és 2 evőkanál mustárolaj keverékével. Nekem nincs mustárolajam, így egy kis dijoni mustárt kevertem a joghurthoz. Lefedjük és hűtőben állni hagyjuk legalább 4 órát, de jobb, ha egy éjszakát.

2. Másnap a vöröshagymát nagyon vékony szeletekre vágjuk (én félkarikára vágtam).

3. Zsiradékon, lassú tűzön aranybarnára pároljuk. Egy kis sóval szórjuk meg menet közben. Ha kész, szedjük ki egy tányérra a hagymát és a visszamaradt zsiradékra dobjuk rá a szegfűszeget, kardamomot, fahéjat, borsot, babérlevelet. Lassú tűzön kevergessük és mikor érezzük az illatokat, akkor mehet rá a gyömbér és a chili, illetve a fokhagymagerezdek (ha teszünk bele). Kicsit kevergetjük még, utána rátesszük a húst. Sózzuk.

4. Én beleöntöttem a joghurtot is, ezért elég sok leve lett a húsnak, de elfőztem, így már le tudtam pirítani a húst. Az eredeti recept ugyanis azt írja, hogy lassú tűzön, gyakran kevergetve-forgatva meg kell pirítani a húsdarabokat (fedő alatt!). Ezt a részt nem lehet kihagyni, rá kell szánni azt a kb. 30 percet. Fontos ugyanis, hogy saját levében, lassú tűzön barnuljon, színt kapjon a hús.

5. Mikor szép színe lett a húsnak, akkor tettem hozzá kis őrült fűszerpaprikát is, habár ezt nem írta a recept (a színe miatt tettem bele). Felöntjük egy nagy pohár vízzel (kb. félig lepte el, de menet közben pótolni kell a vizet, mert elfő). Az elősütött hagyma (eredeti recept szerint csak a fele), a kurkuma, a szerecsendió is most megy rá és én most szórtam rá a garam masalát is (az eredeti recept a végén adja csak hozzá).

6. Az eredeti recept szerint innentől kuktában (pressure cooker) kellene főzni, de nekem olyan nincs, így abban a nagy átmérőjű, fedéllel ellátott edényben főztem, amiben elkezdtem az étel készítését.

7. Fontos, hogy lassú tűzön főzzük az étel. Ha kell, pótoljuk a vizet. Hagyjuk, hogy legyen jó sok szaftja. Akkor van kész, mikor omlósra sült-főtt a hús. Én a végén az edényt betettem a sütőbe pár percre, hogy a tetejét kicsit megpirítsam, de ez természetesen nem kötelező és az eredeti recept sem írta.

8. Az eredetei recept szerint a párolt vöröshagyma másik felét és a garam masalát akkor kell hozzáadni, mikor elkészült az étel. (Én korábban adtam hozzá mindkettőt.)

9. Párolt rizst, rotit, parathat (ezek élesztőmentes "lapos" kenyerek, olyasmik, mint a chapati) ajánl hozzá a recept írója. Én pasztinákos-sárgarépás bulgurt főztem hozzá és chapatit sütöttem, amivel ki lehetett tunkolni a szószt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése