2018. április 1., vasárnap

Sajttorta sütés nélkül, egy tortában négy torta

A receptet egy videóban láttam. A gyerekeimmel néztem a videót és nagyon megtetszett nekik a torta, így megígértem nekik, elkészítem húsvétra. Krémsajt van bőven, hisz én állítom elő kecskéink tejéből.




Hozzávalók (26 cm formához, ennyi krémmel nekem 2,8-3 cm magas lett):
- 80 dkg krémsajt (eredeti recept szerint 68 dkg, inkább a kevésbé lágy fajtát válasszuk),
- 2 evőkanál zselatin,
- 4 evőkanál víz,
- porcukor ízlés szerint,
- tejszín: eredeti recept szerint 2 és fél csésze (cup), nálam 4 dl,
- ízesítők nálam: vanília esszencia vagy vaníliaőrlemény, gyümölcslekvár, citromlé, étcsoki, sós karamell szósz (házilag készítettem),
- keksz: az eredeti recept szerint 20 dkg graham keksz szükséges a torta alapjához és 4 dkg a választófalakhoz. Én inkább magam sütöttem a kekszet is (zabkekszet készítettem),
- 10 evőkanál olvasztott vaj.

Elkészítés: 

1. A kekszet morzsásra törjük. Összekeverjük az olvasztott vajjal. Cukrot is ír hozzá a recept, de szerintem, ha a keksz úgyis édes, felesleges bele még több cukor.

2. Egy tortaforma aljára igazítjuk, nyomkodjuk az összetört vajas kekszet. Ezután elkészítjük "+" jel alakban a választófalakat a maradék kekszből, azaz belenyomkodjuk az előzőleg lerakott tortaaljba. Ezután hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen (legalább 20-30 perc).

3. A krémsajtot a porcukorral kikeverjük, majd hozzáöntjük a tejszínt. Ezzel is alaposan átkeverjük, kihabosítjuk.

4. A zselatint kikeverjük a vízzel, majd mikróban (20 másodperc) vagy tűzhelyen megmelegítjük, hogy folyós legyen.

5. Ezt a zselatinmasszát hozzákeverjük a krémsajthoz, de vékony sugárban és folyamatos keverés mellett, különben csomós lesz a krém.

6. Mikor ezzel is megvagyunk, akkor 4 fele kell venni a krémet és tetszés szerint ízesíteni. Én készítettem egy citromosat, amibe facsartam citromlevet (fél citrom leve ment bele), a gyümölcsös tetejére meggylekvárt tettem, azt igazgattam kicsit bele és aztán rá is (elég sűrű, darabos a lekvárom, így nem tudtam villával hullámokat készíteni a krémbe), a csokishoz olvasztottam egy kevés csokit (pár kocka elég), a karamelles krémhez pedig én készítettem el előző nap a sós karamellt.

7. Mikor megtöltöttük a tortát, díszítjük a tetejét és hűtőbe tesszük. Pár óra után megdermed és levehető a tortakarima (óvatosan, lassan, és én előtte késsel körbe is vágtam, hogy biztosan elváljon a tortaforma oldalától).

Tipp: bármilyen, általunk kedvelt ízesítéssel elkészíthetjük a krémet pl. kávés, gyümölcsös, mogyorókrémes stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése