2018. április 11., szerda

Torta di grano saraceno (hajdinalisztes torta)

Ez a torta egy dél-tiroli specialitás, mely hajdinalisztből készül. Hagyományosan két lapba vágják és áfonyalekvárral töltik. Nekem most nem volt itthon ilyen lekvárom, de somlekvárral is nagyon finom volt. Én most egy kis méretű (kb. 18 cm átmérőjű) formában sütöttem a tortát. Ha valaki nagyobban szeretné (24-26 cm), akkor duplázza a mennyiséget. A receptet Chiliinél találtam.




Hozzávalók (16-18 cm-es formához):
- 10 dkg puha vaj,
- cukor ízlés szerint (eredetileg 10 dkg, nálam 3 dkg),
- 3 tojás,
- 1 alma, hámozva, reszelve,
- 10 dkg hajdinaliszt,
- 10 dkg darált mandula vagy mogyoró,
- 1 kis üveg áfonyalekvár, de, ha nincs (nekem sem volt), akkor valamilyen pikáns, savanykás lekvár, nálam ónabóna lekvár került bele,
- tetejére porcukor.

Elkészítés: 

1. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyesével hozzáadunk 2 tojássárgáját és 1 egész tojást. Ezután mehet bele a reszelt alma is, végül a mandulával/mogyoróval kevert hajdinaliszt. A habbá vert tojásfehérjét óvatosan hozzákeverjük, hogy ne törjön össze.

2. Vajazott vagy sütőpapírral bélelt formába öntjük a masszát, majd 170 fokra előmelegített sütőben kb. 45 percig sütjük, de ellenőrizzük, mert minden sütő másképp süt.

3. Amikor kihűlt a torta, 2 vagy 3 részre vágjuk és megtöltjük lekvárral, a tetejére pedig kevés porcukrot szórunk.

Saját tapasztalat a recepttel kapcsolatban: ha elég magas, és tudjuk, akkor inkább 3 fele vágjuk a tortát, hogy szaftosabb legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése