2018. május 23., szerda

Hamburger kecskehúsból, azaz kecskeburger

Nem volt kedvem sokáig sütögetni a húst, másrészt gondoltam, ideje kipróbálni valami újat, így a halburger és a vegetáriánus burgerek után most kecskeburgert sütöttem. A fűszerezés ötletét itt találtam.



Hozzávalók a húspogácsához: 
- kecskehús (nálam kecskecomb), darálva, nem mértem le sajnos, hogy mennyi volt, kb. 80 dkg,
- mustár,
- bors,
- só,
- 1-2 kiskanál őrölt kömény,
- 1-2 kiskanál őrölt koriander,
- 1-2 kiskanál szárított kakukkfű,
- 1-2 kiskanál szárított rozmaring,
- párolt, aprított vöröshagyma, de én ezt most nem tettem bele,
- kevés zsiradék a sütéshez.

Elkészítés: 

1. A darált húst összekeverjük a fűszerekkel, ízesítjük sóval, majd tetszés szerinti méretű pogácsákat formázunk belőle.

2. A serpenyőt nagyon vékonyan bekenjük egy kis zsiradékkal, majd közepes-lassú lángon a hús mindkét oldalát megsütjük.

Hamburgerzsemle hozzávalói és készítése:

A hamburgerzsemle Limara receptje szerint készült, de fenn van már ezen a blogon is a recept. Természetesen tojás nélkül készítettem, így sem a tésztájába, sem a tetejére nem került tojás. Éppen ezért egy kicsit több folyadékot igényelt a tészta. A tetejét tejjel kentem le sütés előtt és után is.

Hozzávalók a karamellizált hagymához (elhagyható): 
- 5-6 fej vöröshagyma,
- kevés zsiradék,
- só,
- kevés cukor.

Elkészítés: 

1. A hagymát nagyon vékonyra szeleteljük (én félkarikára vágtam és igyekeztem egyformára, és igen vékonyra szeletelni).

2. Egy kis zsiradékon, lassú tűzőn elkezdjük párolni a vöröshagymát. Kicsit sózzuk is. Időnként kevergessük. Mikor már puhára párolódott és kezd színe lenni, akkor szórtam rá egy kevés cukrot is. Vigyázni kell, ne égjen meg a hagyma, mert keserű lesz.

Összeállítás:

1. A hamburgerzsemléket mi most egy serpenyőben megpirítottuk, illetve átmelegítettük.

2. A házi ketchupot, salátát, újhagymakarikákat és a karamellizált vöröshagymát pakoltuk a hús alá és/vagy fölé, de ez már ízlés és a rendelkezésre álló alapanyagok kérdése, hogy ki mit tesz a zsemlébe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése