2018. május 29., kedd

Moldáviai túrótorta, egy kicsit másképp

A recept Lajos Mari 99 sütemény és torta című könyvéből származik. Férjem születésnapjára sütöttem ezt a finom, könnyű túrótortát.





Hozzávalók (nálam a tészták 26 cm formában sültek, de a végső tortaméret kb. 24 cm átmérőjű lett): 
- 20 dkg linzertészta, kör alakúra formázva, világosra sütve, akkora méretűre, amekkora a piskóta (készen kaphatót ajánl a recept, én inkább gyúrtam egy adagot), közvetlenül sülés után, melegen, még könnyen tudjuk alakítani a méretet, nem törik.
- 1 kerek piskóta (a recept bolti ajánl, de én inkább sütöttem magunknak, kb. 3-4 tojásos piskótára lesz szükség, amit majd kétfelé kell vágni, ha túl vastag, akkor 3 részre, de akkor marad egy rész, amit máshoz kell elhasználni vagy magában megeszegetni, nálam tojásmentes piskóta készült, mert lányom tojásallergiás).

Hozzávalók a krémhez: 
- 40 dkg krémesebb állagú túrót (nálam 70 dkg házi, krémes kecsketejből készült túró),
- 4 tojássárgája (én ezt nem tettem bele, mert lányom tojásallergiás),
- porcukor ízlés szerint,
- vanília kikapart belseje vagy vaníliás cukor vagy vaníliaőrlemény vagy esszencia,
- 1 citrom reszelt héja,
- zselatin (eredetileg 30 g zselatin kell a krémhez, de én az emelt mennyiséghez tettem 30 g-ot és még így is soknak véltem, úgyhogy legközelebb 15-20 g-ot teszek csak bele),
- fél dl tej (nálam víz),
- 3 dl tejszín.

További hozzávalók: 
- gyümölcs (nálam őszibarackbefőtt, friss szezonális gyümölcsök),
- sárgabarcklekvár,
- tetejére eredetileg porcukorszórás, nálam 2 dl tejszín habbá verve egy kevés porcukorral.

Elkészítés: 

1. A megsült linzerlapot felforrósított lekvárral összeragasztjuk az egyik piskótakarikával. Megint megkenjük lekvárral és megszórjuk a feldarabolt barackbefőttel.

2. A krémhez a túrót krémesre keverjük a porcukorral, citromhéjjal, vaníliával, tojássárgával (ha valaki tesz bele), a tejben/vízben felolvasztott, majd langyosra hűtött zselatinnal, végül a habbá vert tejszínt is belekeverjük.

3. A krémet a tortára simítjuk, majd rátesszük a másik vékony szelet piskótalapot. Fóliával letakarjuk és hűtőben pihentetjük pár órát, de legjobb, ha előző nap készítjük el.

4. Tálaláskor vagy porcukorral díszítjük, ahogy az eredeti recept szól, vagy például porcukorral felvert tejszínnel, ahogy én is tettem. Tetejét gyümölcsökkel díszíthetjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése