2018. május 15., kedd

Rebarbarás lencse curry

Idén szedhetek először a rebarbaránkról. Múltkor a túrós Charlotte-ba tettem egy keveset, most viszont nem szerettem volna édességet készíteni. Ezért esett a választásom erre az izgalmasnak hangzó ételre. Nagyon finom lett, mindhárom gyermekem örömmel fogyasztotta ebédre. A receptet itt találtam. az arányokon változtattam, jelzem, hogy hol és mit.






Hozzávalók: 
- rebarbara (eredeti recept szerint 35 dkg, én nem mértem, nálam 2 szár), feldarabolva (én jó apróra vágtam, hogy biztosan szétfőjön, különben kisfiam nem ette volna meg)
- 2 póréhagyma, aprítva,
- 1 nagy vöröshagyma, aprítva,
- 2 szárzeller, aprítva,
- 3 gerezd fokhagyma,
- 1 teáskanál köménymag,
- 1 teáskanál koriandermag,
- 2-3 teáskanál őrölt pirospaprika,
- fél teáskanál kurkuma,
- 25 dkg lencse (eredeti recept szerint 15 dkg),
- 700 ml alaplé (vagy víz),
- só,
- 2 teáskanál barnacukor (én nem tettem bele).
- bors,
- zsiradék,
- tálaláshoz rizs, kuszkusz, joghurt.

Elkészítés: 

1. Egy edényben zsiradékot hevítünk, majd beletesszük a feldarabolt vöröshagymát, zellert és póréhagymát. Időnként kevergetve megpároljuk.

2. Mozsárba tesszük a köménymagot, a koraindermagot, a fokhagymát, sót. Péppé zúzzuk. Én a fokhagymát nem tettem mozsárba, egyszerűen csak apróra vágtam és így tettem az edénybe főni.

3. Ha megvagyunk, akkor a hagymás zellerhez adjuk és hozzákeverjük a paprikát, valamint a kurkumát is. Jól elkeverjük.

4. Ezután megy bele az előzőleg megmosott lencse, valamint a feldarabolt rebarbara. Felöntjük alaplével vagy vízzel. Fedő alatt, lassú tűzön kb. 30 percig főzzük. Ha szükséges, pótoljuk a folyadékot.

5. Ekkor tesszük bele a cukrot (én nem tettem), valamint ízesítjük sóval, borssal, egyéb fűszerrel, ha szükséges. További kb. 30 percig főzzük, most már fedő nélkül. Időnként keverjük meg, a folyadékot pótoljuk, ha szükséges.

6. Párolt rizzsel, joghurttal kínáljuk, de én most kuszkuszt főztem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése