2018. május 12., szombat

Túró rudi pohárkrém

Mivel még mindig sok a túró itthon, ezért a Charlotte torta után készítettem egy gyors desszertet a mai ebédhez: túró rudi pohárkrémet. A receptet a Csak a puffin nevű oldalon találtam. A látszat ellenére igencsak laktató desszert. Finom, gyorsan elkészül, nem kell hozzá sok alapanyag.




Hozzávalók: 
- 25 dkg krémes, nem száraz túró (nálam házi, én készítettem),
- 2,5 dl tejszín,
- porcukor ízlés szerint,
- 1 citrom reszelt héja (kezeletlen citrom),
- étcsoki.

Elkészítés: 

1. A túrót alaposan elkeverjük a porcukorral és a citromhéjjal. Én kevertem bele lazításképp egy kevés tejszínt is (1-2 evőkanálnyit), mert annak ellenére, hogy házi túrót használtam, amit ráadásul én készítettem, szándékosan krémesre, még így is nehéz volt elkeverni benne a felvert tejszínt, hogy ne törjem össze a tejszínhabot (lásd 2. pont).

2. A tejszínt habbá verjük és összekeverjük a túróval lehetőleg úgy, hogy ne törjön össze a hab. Én több részletben kevertem a tejszínhabot a túróhoz. Az első körben kevésbé óvatosan, a maradék tejszínt már óvatosan.

3. Közben kb. fél tábla étcsokit gőz fölött megolvasztunk.

4. A kehely vagy pohár aljába teszünk egy kis tejszínhabos túrót, meglocsoljuk egy kevés olvasztott csokival megint túrókrém jön, aztán csoki és így tovább.

5. Fogyasztható azonnal is, de meg is várhatjuk, hogy megdermedjen a csoki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése