2018. május 11., péntek

Túrós Charlotte tojásmentesen

Rengeteg túrónk van most itthon, mert több napig nem voltam itthon, a kecsketejet viszont valahogy fel kell dolgozni, így férjem sok túrót készített. Gondoltam, meglepem a családot valami könnyű, túrós desszerttel. Tojást persze nem használhatok, mert lányom allergiás rá. Nagyon szerettem volna charlotte-ot készíteni, de piskótatekercset nem tudtam eddig tojás nélkül készíteni. Ma reggel azonban próbaképp bekevertem egy adag tésztát és megsütöttem. Gyönyörűen fel tudtam tekerni.

A tészta a lányom születésnapjára sütött vaníliás krémsajttorta tésztája szerint készült, csak annyit változtattam rajta, hogy tettem bele egy kiskanálnyi útifűmaghéjat is, valamint kicsit több joghurtot, hogy terülősebb legyen a tészta, de akinek nem kell diétázni, az süssön bátran normál piskótát, 6 tojásból.





Hozzávalók a tésztához (egy nagy gáztepsihez), de akinek nem kell diétáznia, süssön nyugodtan normál piskótát, 6 tojásból: 
- 170-190 g joghurt,
- kb. háromnegyed evőkanál ecet (nálam 20 %-os),
- 2 dkg étkezési keményítő,
- 50 ml olaj,
- 12,5 dkg liszt,
- 1 kiskanál szódabikarbóna,
- csipet só,
- vanília őrlemény vagy vanília esszencia vagy vaníliás cukor,
- 3 dkg cukor,
- 1 kiskanál útifűmaghéj.

Hozzávalók a töltelékhez: 
- 50-70 dkg túró (nálam 70 dkg),
- 2,5 dl tejszín,
- porcukor ízlés szerint,
- egy kis vanília,
- 20 g zselatin (én csak 10 g-ot tettem bele, így is szeletelhető ugyan, de lágyabb lett. Minden recept 20 g-ot ír egyébként, csak én nem szeretem, ha nagyon keményre köt a krém, ezért gondoltam, hogy csökkentem a mennyiséget...legközelebb 15 g-ot teszek bele),
- kb. 60-70 g víz, amivel a zselatint elkeverjük,
- nálam került még egy kis párolt rebarbara is a krémbe.

Elkészítés:

1. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.

2. A száraz hozzávalókat összekeverjük egy tálban. A nedves hozzávalókat egy másikban, majd gyorsan vegyítsük a kettőt (ne keverjük túl, ha szépen összeállt, akkor kész is van). Egy sűrűn folyó, de terülő masszát kell kapnunk.

3. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ha megsült, akkor lehúzzuk róla a sütőpapírt és konyharuha segítségével nagyon óvatosan feltekerjük. Majd kihajtjuk és megkenjük tetszés szerinti lekvárral és újra óvatosan feltekerjük.

4. A krémhez a túrót áttörjük (ha szükséges), hogy krémes legyen. Én házi túrót használtam, amit direkt krémesre "gyártottam", így sok dolgom nem volt vele. Belekeverjük a porcukor és a vaníliát is.

5. A tejszínt kemény habbá verjük.

6. A zselatint elkeverjük a vízzel, majd felmelegítjük. Én most mikróban melegítettem, mert siettem.

7. A túróhoz keverjük a megolvasztott, felmelegített zselatint úgy, hogy közben folyamatosan keverjük, hogy ne legyen csomós.

8. Ezután beleforgatjuk a tejszínhabot. Én itt kevertem hozzá az előzőleg apróra vágott, majd megpárolt rebarbarát is.

9. Egy tálat kibélelünk folpackkal. A piskótatekercset felszeleteljük, kirakjuk az edényt alját és oldalát. Beleöntjük a krémet, lefedjük az edényt és másnapig hűtőben pihentetjük.

10. Tálra borítjuk. Én úgy kiviteleztem ezt, hogy egy nagy lapos tálat helyeztem a sütemény tetejére, majd az egészet egy határozott mozdulattal megfordítottam, így ami eddig felül volt, az most a süti alja lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése