2018. június 29., péntek

Házi "Twix szelet" sütés nélkül (vegán, gluténmentes, tejmentes)

A Mendula oldalán találtam ma reggel a receptet, teljesen véletlenül. Amikor megláttam, nem is gondolkodtam, egyből nekiálltam és elkészítettem. Igaz, szinte semmilyen, a receptben szereplő, alapanyagom nem volt itthon, de minden helyettesítettem mással. Nem mondom, hogy pont olyan lett, mint az eredeti Twix, de ettől függetlenül finom volt. Mint a nyers édességek általában, ez is nagyon tömény, nem lehet belőle sokat megenni, mert laktat és nagyon édes, pedig én nem is tettem bele szinte semennyi plusz édesítőt és a csokibevonat is 70 %-os, jó minőségű étcsokiból készült.





Hozzávalók a "keksz" réteghez: 
- 1 evőkanál kókuszzsír (nálam szimplán vaj, nekem nem volt fontos, hogy vegán legyen az édesség),
- 6 dkg mandulaliszt (helyette én mandulát daráltam),
- 4 dkg kókuszreszelék,
- 5 dkg juharszirup (egy nagyon kevés porcukrot tettem helyette, de legközelebb semennyi édesítést nem teszek, mert így is nagyon édes volt egészében véve a süti).

Hozzávalók a "karamellhez": 
- 14 dkg magozott datolya (nekem nincs ilyen itthon, így mazsolát használtam),
- 6 dkg kesudióvaj (nekem nincs ilyen, mandulát daráltam),
- 1 nagy csipet só,
- 2 evőkanál kókuszzsír (nálam vaj).

A csokimázhoz: 
- 15 dkg magas kakaótartalmú étcsoki (nekem elég volt 10 dkg),
- 2 evőkanál kókuszzsír (nálam vaj, de legközelebb kevesebbet teszek bele, hogy keményebb legyen a máz).

Elkészítés:

1. A datolyát meleg vízbe áztassuk be. Én mazsolát használtam, beáztattam, de legközelebb kipróbálom áztatás nélkül vagy csak felét áztatom, mert szerintem kicsit lágy lett a massza. Áztatás után lecsepegtetjük az aszalványt.

2. A "keksz" hozzávalóit beletesszük egy aprítógépbe és pépesre aprítjuk. Ne legyen folyós és ne legyen túl kemény sem. Legyen kenhető, de ne folyjon.

3. Sütőpapírral kibélelünk egy formát. A recept 10 X 15-ös formát ír, én egy 17 X 8,5 cm-es püspökkenyér formába igazítottam. Betesszük a mélyhűtőbe, hogy megdermedjen.

4. A krémhez minden hozzávalót késes aprítóba teszünk. Mivel nekem nincs itthon kesudióvajam, egyszerűen mandulát használtam. Nem szedtem le a mandula héját, így sötétebb lett a krém, nem lett karamell színe. Másrészt, először csak a mandulát tettem az aprítóba, amit krémesre, pépesre zúztam, utána tettem csak bele a többi hozzávalót. A recept azt írja, ha túl sűrű a massza, akkor öntsünk hozzá az aszalvány áztatólevéből egy keveset, de nekem inkább még lágyabb is lett, mint szerettem volna, így nem volt szükség hígításra.

5. Mikor megdermedt az alap, rákenjük a krémet. Megint betesszük a fagyasztóba. Nagyjából egy órát hagyjuk ott.

6. Ezután következik a csokimáz. Gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit és a kókuszzsírt (nálam vajat).

7. Kifordítjuk a süteményt egy deszkára vagy tálcára (amire előzőleg egy sütőpapírt helyeztünk) és az alját (ami most felülre került) bevonjuk vékonyan csokival. Ha jó hideg a süti és vékony rétegben vonjuk be, akkor azonnal megdermed. Nálam ez nem így történt, így betettem a hűtőbe kicsit.

8. Mikor a süti alján megdermedt a csokimáz, megfordítjuk a süteményt. Felszeleteljük vékony csíkokra a rövidebbik oldala mentén. Így 8-10 rudat kapunk (nálam 9 rúd lett).

9. Jöhet a csokimáz a tetejére és az oldalára. Nálam sütőpapír volt alatta, így, dermedés után, könnyen le tudtam szedni a csokirudakat. Hűtőben tároljuk fogyasztásig. Nagyon tömény, laktató, édes desszert, szerintem egyszerre egy fél rúd is elég. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése