2018. június 25., hétfő

Túrós kelt tészta

Volt egy adag házi túróm, gondoltam belegyúrom tésztába, mert máshoz most nem volt kedvem. Barbinál találtam a tészta receptjét, de módosítottam rajta, mert jelenleg sem tojást, sem tejszínt és tejet nem használhatok ételallergiás gyerekeim miatt. Jelzem, hol változtattam.






Hozzávalók a tésztához: 
- 40 dkg liszt,
- 20 dkg túró,
- 3 dkg élesztő,
- 50 ml tej (nálam víz),
- 50 ml tejszín (nálam víz),
- 3 evőkanál cukor,
- 2 tojás (én nem tettem bele),
- 3 evőkanál olvasztott vaj (nálam disznózsír),
- csipet só.

+ 1 tojás a lekenéshez, de nálam ez elmaradt (lányom nem ehet tojást), tojás helyett tejjel, cukros tejjel szoktam lekenni a péksüteményeket, de kisebbik fiam miatt most a tejtől is eltekintettem.

Hozzávalók a töltelékhez: 
- olvasztott zsír vagy vaj,
- porcukor ízlés szerint,
- 2-4 evőkanál kakaópor (vagy ízlés szerint, minél több, annál jobb, szerintem. Nálam 2 evőkanál, mert a tészta felét szórtam csak meg kakaóporral, a másik felét porcukorral kevert őrölt pirospaprikával hintettem meg.

Elkészítés: 

1. A lisztet kimérjük, közepébe mélyedést igazítunk, ebbe morzsoljuk az élesztőt, ráöntjük a langyos tejszínes tejet és megszórjuk egy kiskanál cukorral. Kicsit megkeverjük az ujjunkkal és letakarva felfuttatjuk.

2. Addig a túrót a két tojássárgával összekeverjük (nálam a tojás kimaradt).

3. Mikor felfutott az élesztő, hozzáadjuk a tojásos túrót és az összes többi hozzávalót. Jól kidagasztjuk (10-15 perc). A tészta alig vagy egyáltalán ne legyen ragacsos, de legyen puha, lágy (ha nagyon ragacsos, tegyünk még hozzá lisztet). Ezután letakarjuk konyharuhával és duplájára kelesztjük.

4. Ha megkelt, lisztezett felületen enyhén átgyúrjuk. Barbinál kakaós kalács készült, így a tésztát kettévette, egyesével kinyújtotta, majd töltötte és tekerte a kalácsokat. Én most csigákat készítettem belőle. Egyik tésztát megkentem olvasztott zsírral, megszórtam kakaós porcukorral, a másikat pedig porcukros őrölt pirospaprikával.

5. Bárhogy és bármivel tölthetjük és formázhatjuk a tésztát. Mikor elkészültünk, tegyük tepsire (én sütőpapírral borítottam most a tepsit), majd takarjuk le konyharuhával és kelesszük 20 percig.

6. Attól függően, hogy mit sütünk, sütés előtt a tetejét lekenhetjük tojással vagy tojássárgával. 180 fokra előmelegített sütőben süssük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése