2018. július 12., csütörtök

Almás-túrós pite

A receptet a receptneked oldalon találtam. Azért tetszett meg, mert a hibás nyári almákat el kellett most már fogyasztani, és a hűtőben lévő túrót is szerettem volna valamihez felhasználni. Jó recept, szinte csak annyit változtattam rajta, hogy tojást nem tettem bele.

Hozzávalók a tésztához: 
- 35 dkg liszt,
- 18 dkg vaj,
- porcukor (eredetileg 8 dkg, nálam csak 3 dkg),
- csipet só,
- 1 tojássárgája (nálam ez nem került bele),
- 2-3 evőkanál tejföl (nálam joghurt),
- 1 kiskanál sütőpor (nálam szódabikarbóna).

Hozzávalók az almás töltelékhez: 
- 1 kg alma,
- fél citrom leve (nálam kevesebb),
- 1 kiskanál őrölt fahéj,
- cukrot nem tettem bele, mert az alma édes.

Hozzávalók a túrós töltelékhez: 
- 50 dkg túró,
- 2 tojás (nálam nem került bele tojás, helyette plusz 1 evőkanál búzadara),
- vanília/vaníliás cukor/vaníliaőrlemény/vaníliaesszencia, kinek mi van,
- 1 citrom reszelt héja (nálam ez nem került bele, mert nem volt kezeletlen héjú citromom),
- cukor ízlés szerint,
- 2 evőkanál búzadara,
- mazsola.

Egyéb: 
- búzadara a szóráshoz,
- a tetejére tojás, nálunk helyette tej/joghurt.

Elkészítés: 

1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Annyi tejfölt tegyünk bele, hogy egy jól nyújtható, nem száraz és nem is ragacsos, sima tésztát kapjunk. Sokáig ne gyúrogassuk, mikor összeállt, csomagoljuk be és tegyük hűtőbe pihenni. Addig elkészítjük a tölteléket.

2. Az almát lereszeljük. Az eredetei recept szerint alaposan ki kell nyomkodni a levét és úgy feltenni főni. Az én nyári almám nem volt túl lédús, így én nem nyomtam ki a levét, hanem addig főztem, míg elfőtte a levét. Közben ízesítettem a fahéjjal és citromlével. Ha kész, kihűtjük.

3. A túrótöltelékhez is összekeverjük a hozzávalókat (a tojásfehérje kivételével). A tojást ketté kell választani, a habot külön felverni és a végén hozzákeverni a túróhoz.

4. Összeállítás: a tésztát kettévenni, egyiket kinyújtani 20X30-as tepsi méretére (nekem nem volt ilyen méretű tepsim, csak kisebb, így nálam most a töltelék kicsit magasabb lett, mint szerettem volna). Belehelyezni a tepsibe, villával megszurkálni, rászórni 2-3 evőkanál búzadarát. Erre jön a kihűlt almás töltelék, majd óvatosan rásimítjuk a túrós tölteléket is. Ezt megszórjuk megint 2-3 evőkanál búzadarával és ráhelyezzük a másik lapot.

5. Megkenjük enyhén felvert tojással (nálam most híg joghurttal). Tetejét megszurkáljuk (én késsel végeztem ezt a műveletet és úgy, hogy a tepsi aljáig leszúrtam a kést). 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (körülbelül 35-40 perc, de sütőfüggő, figyelgessük). Ha kihűlt, könnyen lehet szeletelni (én langyosan még nem tudtam szépen felkockázni.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése