2018. július 4., szerda

Paradicsomos padlizsánragu

Az idén igen szép a padlizsánunk a kertben. Ennek nagyon örülök, mert nem mindig sikerül ilyen jól. ITT lehet képeket nézni róla. A recept roppant egyszerű, nem kell hozzá sok minden és gyorsan elkészül az étel. Igen gyerekbarát ebédre sikerült.




Hozzávalók: 
- 2 nagyobb padlizsán, hámozva, kisebb kockákra vágva,
- néhány paradicsom, hámozva, kockákra vágva, de ha nincs, akkor csak sűrű paradicsomlé is jó lesz,
- 2 fej vöröshagyma, aprítva,
- 1-3 gerezd fokhagyma, ízlés szerint, aprítva,
- só,
- bors,
- lehet tenni bele zöldfűszereket is, ha valaki úgy kívánja (én most kevés bazsalikomot, oregánót és borsikafüvet szórtam bele),
- zsiradék a hagyma párolásához,
- 2-3 dl sűrű, házi paradicsomlé,
- tálaláskor lehet szórni rá reszelt sajtot.

Elkészítés: 

1. A vöröshagymát megpároljuk a zsiradékon, majd hozzáadjuk a padlizsánt. Kicsit kevergetjük, pirítjuk, de ne égjen oda a hagyma. Ezután mehet rá a fokhagyma is.

2. Beletesszük a paradicsomot és a paradicsomlevet, ízesítjük sóval, borssal.

3. Lassú tűzön, fedő alatt készre főzzük. Ne főjön szét a padlizsán, de legyen puha.

4. Most rizst főztem hozzá. Eredetileg kuszkuszt szerettem volna, de rá kellett jönnöm, hogy az nincs itthon. Ha rizs sem lett volna, akkor kölest pároltam volna hozzá. Tálaláskor reszelt kecskesajtot kaptak hozzá a gyerekek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése