2018. július 29., vasárnap

Rakott mángold 2.

Ez a recept amilyen egyszerű, olyan finom étel készül belőle. A kánikulában különösen jól esett. Könnyű, finom, húsmentes fogás. A receptet itt találtam és egy kicsit módosítottam rajta itt-ott. 



Hozzávalók: 
- 2 dl tej (kevesebbet tettem, mert a tojást is kihagytam),
- só,
- bors,
- néhány darab nagyobb paradicsom,
- 3 db tojás felverve (nálam ez kimaradt, mert lányom nem ehet tojást),
- 40 dkg mángold,
- 25 dkg rizs,
- 10 dkg gruyere sajt (nálam 20 dkg házi kecskesajt volt),
- kakukkfű (eredeti recept szerint 1 evőkanál, nálam kevesebb). 

Elkészítés: 

1. A rizst megfőzzük (nem kell túl puhára főzni, mert a sütőben még puhul majd). 

2. A mángoldot megpucoljuk, azaz a szárát eltávolítjuk. Feldarabolhatjuk a mángoldot tisztítás után, főzés előtt, vagy, ahogy én készítettem, főzés után. Az eredeti recept főzés előtt darabolta és 2 cm-es csíkokra vágta, én csak főzés, csepegtetés után és apróbbra vágtam, hogy a gyerekeknek is megfelelő legyen. 

3. Eredetileg a szárakat is meg kellett volna főzni, de én azokat inkább a komposztba dobtam most. Forrásban lévő vízbe tesszük a leveleket, majd 1-2 perc után kiszedjük. Lecsepegtetjük és a felesleges vizet kinyomjuk belőle. Én ekkor aprítottam vágódeszkán. 

4. Összekeverjük a rizzsel és a sajt felével. Sózzuk, borsozzuk. 

5. Egy kisebb tepsi aljára terítjük a rizs felét. Erre jön a paradicsom fele, majd a rizs másik fele. 

6. Erre kell ráönteni a tejjel elkevert tojást, majd jön rá a maradék paradicsom, végül a reszelt sajt. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 percig sütjük, vagyis addig, míg a teteje pirulni kezd és a tojásos keverék megszilárdul. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése