2018. július 5., csütörtök

Zabkeksz 4.

Van már a blogon néhány zabkeksz recept (csokis zabkeksz, sós zabkeksz, mely tejmentes is egyben, és egy másik édes zabkeksz). ez pedig most a negyedik zabkeksz recept, melyet Hugh Fearnley-Whittingstall Három jó dolog a tányéron című könyvében találtam.Ez most kifejezetten egy kecskesajtos, feketeribizlis desszerthez készül egyébként, amit a következő bejegyzésben mutatok majd.




Hozzávalók: 
- 12,5 dkg aprószemű zabpehely,
- 12,5 dkg teljes kiőrlésű liszt (nálam tönköly),
- 12,5 dkg hideg vaj (nálam most csak 10 dkg),
- cukor (eredetileg 7,5 dkg világosbarna cukor, nálam 3 dkg kristálycukor),
- jókora csipet só,
- 1 teáskanál sütőpor (nálam egy kevés szódabikarbóna),
- 50-75 ml tej (nálam joghurt). Először keveset adjunk hozzá, aztán igény szerint adagoljuk.

Elkészítés: 

1. A zabpelyhet konyhai robotgépben átdaráljuk. Én ezt most kihagytam, mert nem akartam zörögni a lakásban, de nekem igen aprószemű a zabpelyhem, így máskor sem darálom meg, mert jó volt így is a keksz.

2. A zabpehelyhez adjuk a lisztet, a sót, a cukrot, a sütőport. Összekeverjük, majd belekockázzuk a hideg vajat. elmorzsoljuk, végül annyi tejet adunk hozzá, amennyivel egy nem ragacsos, jól gyúrható keksztésztát kapunk.

3. Ha kész vagyunk, akkor egy rudat formázunk belőle és akkor pihentetés után nem kell kiszúróval dolgozni, csak felszeleteljük. Becsomagoljuk a tésztát és betesszük a hűtőbe egy éjszakára. Úgy is lehet, hogy kinyújtjuk a tésztát és tetszőleges formával kiszaggatjuk, de nekem a szeletelés egyszerűbb, gyorsabb megoldásnak tűnt. Előfordult már egyébként, hogy csak 30 percet hagytam állni a tésztát. Így is jó lett a keksz, viszont nagyon nehéz volt szeletelni, mert a zabszemek még nem szívták meg magukat nedvességgel és morzsálódott a tészta.

4. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A rudat felszeleteljük egy éles késsel. 3-4 mm-es korongokat vágunk. Kicsit morzsálódik, óvatosan vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a kekszeket és megsütjük.

5. Körülbelül 10-15 perc alatt sülnek meg. Akkor van kész, mikor a széle kezd barnulni. Rácson hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése