2018. szeptember 23., vasárnap

Padlizsános cukkinifasírt (tojásmentes)

Szombaton leszedtem az utolsó padlizsánokat, valamint találtam néhány cukkinit is a kertben. Gondoltam, kipróbálom, milyen a két zöldség együtt, zöldséggolyóként (külön-külön már sokszor készítettem, de együtt még soha). Akkora sikere volt, hogy mindhárom gyerekem egymás után kapkodta a kis golyócskákat. Rengeteg birsalma hullott le a hétvégén, ezért köretnek cserépedényben párolt birsalmát készítettem. Ennek a készítési módnak az az előnye, hogy nem kell bele cukor (legalábbis nekünk semmiképp). Saját levében, hozzáadott víz, cukor és fűszerek nélkül sül az alma lassan, néhány órán át a sütőben. Lekvárnak is így készítem a birsalmát. Főztem még bulgurt is a többieknek (nekem elég volt a zöldséggolyó és a birsalma). Desszertként pedig ezt a finom kelt nevű süteményt sütöttem. 




Hozzávalók: 
- 4-5 darab kisebb-közepes padlizsán,
- 1 kisebb-közepes cukkini,
- néhány gerezd fokhagyma,
- néhány szál petrezselyemzöld,
- só,
- bors,
- őrölt köménymag (kevés),
- másfél marék mandula, enyhén pirítva,
- néhány evőkanálnyi csicseriborsóliszt (tojást nem használok, ezért tettem bele csicseriborsólisztet),
- zsemlemorzsa, amennyit igényel,
- zsiradék asütéshez.

Elkészítés: 

1. A padlizsánt a szokásos módon héjastól megsütöttem a sütőben. Mikor szépen megkapta minden oldalról, akkor kicsit hagytam hűlni, majd kiszedtem a padlizsán húsát. Én ezt előző este végeztem, így másnapig a hűtőben állt a kész padlizsán.

2. A cukkinit, ha zsenge, nem kell hámozni, ha nem annyira zsenge, akkor inkább hámozzuk meg. Lereszeljük, majd sózzuk és kicsit állni hagyjuk. Ezután a levét kinyomkodjuk és a padlizsánhoz adjuk.

3. Mehet hozzá a finomra reszelt fokhagyma, a só, bors, kömény, a megpirított mandula. Erős botmixerrel pépesítjük. Hozzákeverjük a csicseriborsólisztet és annyi zsemlemorzsát, hogy egy jól formázható masszát kapjunk. Legvégén mehet bele az aprított petrezselyem is.

4. Kis golyókat formázunk és zsemlemorzsába forgatjuk őket.

5. Nagy serpenyőben néhány evőkanálnyi zsiradékot hevítünk és ezen sütjük ki a zöldséggolyókat. Én 3 részletben sütöttem, mindegyik sütés előtt tettem zsiradékot a serpenyőbe. Ha tojást is tettem volna a zöldségfasírtba, akkor bő zsiradékban is mertem volna sütni.

6. Köret: bulgur és cserépedényben sült birsalma volt. A cserépedényt előzőleg beáztattam, ebbe tettem a megpucolt, kis kockákra vágott birsalmát. Csak ott hámoztam, ahol hibás volt a birs. Lefedtem és hideg sütőbe toltam. A sütőt most 180 fokra állítottam, mert siettem, de lehet alacsonyabb hőfokon is készíteni. A végeredmény egy illatos, koncentrált ízű gyümölcs lesz. Mi már régen leszoktunk a túl édes ízekről, így nekünk cukor nélkül, ezzel a készítési móddal éppen jó így a birsalma. Nagyon örülök, hogy tavaly erre rájöttem, mert nem szívesen szórnám a cukrot a gyümölcsre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése