2018. szeptember 7., péntek

Pizzaízesítésű zsemlék

A Vidék Íze 2018 szeptemberi számában találtam ezt a receptet. Kicsit átalakítottam itt-ott, de leírom az eredeti változatot is.





Hozzávalók: 
- 35 dkg liszt (nálam egy kisebb része teljes kiőrlésű tönkölyliszt, a többi a szokásos fehér tönköly),
- 1,5 dkg élesztő,
- kb. 2 dl tej,
- 3 evőkanál olaj,
- 1 kis csokor friss bazsalikom vagy 1 teáskanál szárított,
- 1 gerezd fokhagyma,
- 1 evőkanál cukor,
- 2 evőkanál sűrített paradicsom (nálam helyette házi ketchup),
- só.

Elkészítés: 

1. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a közepébe mélyedést alakítunk ki és belemorzsoljuk az élesztőt. Rászórjuk a cukrot és ráöntünk egy kevés langyos tejet. Tetejére húzunk egy kevés lisztet és 15 percig hagyjuk, hogy felhabosodjon.

2. Közben az olajba keverjük a fűszereket: az apróra vágott bazsalikomot, a zúzott fokhagymát, a sűrített paradicsomot (nálam ketchup), sót (kb. bő egy teáskanálnyi).

3. Mikor felfutott az élesztő, hozzáöntjük a fűszeres olajat és a langyos tejet is elkezdjük adagolni. Először ne mindet. Dagasztani kezdünk. Annyi langyos tejet kell hozzáadni, hogy egy közepesen lágy, fényes, nem ragacsos tésztát kapjunk. Jól kidagasztjuk, majd letakarva duplájára kelesztjük.

4. Ha megkelt, 8-10 egyforma darabra osztjuk (nálam 9 db lett). Gombócot formázunk belőle, ahogy a zsemléket szoktuk készíteni. A recept nem írja, de én egy kicsit (5 perc) állni hagytam a gombócokat, majd az elsőt hosszú rúddá sodorjuk és csiga formában feltekerjük (mintha brióst készítenénk). Így járunk el a többivel is.

5. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. az elkészült csigákat és könnyű konyharuhával letakarjuk. Nőni fognak még sülés közben is, úgyhogy tegyük őket távolabb egymástól. 30 percig kelesztjük, majd 170 fokos sütőben megsütjük. (Én magasabb hőfokon kezdtem, aztán vettem lejjebb, mert az én sütőm gyengébb).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése