2019. január 27., vasárnap

Céklás bableves

Egy újabb finom leves a sorban. Nagyon finom, ízletes leves lett, máskor is elkészítem. A receptet a Gasztroangyal oldalon találtam.

Nyáron kifejtett bab még van a hűtőben, a pincében ott a cékla, kolbász is volt itthon éppen, így jó ötletnek tűnt ez a leves.




Hozzávalók:
- fél kg bab (nálam kicsit több), nálam fejtett bab, ennek a főzési ideje kevesebb, mint a szárazbabé és áztatni sem kell, szárazbab esetén beáztatnám a babot éjszakára hideg vízbe, majd másnap leöblíteném és így használnám fel és kicsit később adnám hozzá a zöldségeket (habár ezt a recept nem írja),
- 2 nagy sárgarépa (vagy több kicsi), pucolva, darabolva,
- 2 fehérrépa, pucolva, darabolva,
- 1 fej vöröshagyma, a recept aprítva írja, de én egészben tettem a levesbe,
- 2 kisebb-közepes cékla, pucolva, kisebb kockákra vágva,
- zsír a rántáshoz (nálam 2 evőkanál)
- liszt a rántáshoz (nálam egy evőkanál),
- füstölt kolbász, karikára vágva (én leszedem a bőrét), mennyiséget nem ír a recept, ízlés szerint,
- őrölt pirospaprika a rántáshoz,
- só,
- 1 babérlevél,
- egy csokor kapor (habár van fagyasztva, nem tettem a levesbe, mert a gyerekeim nem szeretik a kaprot),
- 1 ág csombor (borsikafű), nekem nem volt friss, így szárítottat tettem bele.


Elkészítés: 

1. A babot és az előkészített zöldségeket edénybe tesszük. Felöntjük vízzel, hozzáadjuk a babérlevelet. Sózni én csak akkor szoktam a hüvelyeseket, ha már nagyjából megpuhultak, de mindenki tegyen úgy, ahogy megszokta.

2. Amikor elkezd puhulni a bab, akkor adjuk hozzá a karikára vágott kolbászt, aprított kaprot és csombort.

3. Mikor megpuhult az összes zöldség, berántjuk a levest a szokásos módon pirospaprikás, lisztes rántással (mindenki úgy, ahogy szokta, ahogy szereti, az eredeti recept sem írja, mennyi lisztet, zsírt és pirospaprikát kellene beletenni).

A recept azt írja, ecetes lilahagymával kínáljuk a levest. Első nap nem készítettem hozzá ecetes hagymát. Finom volt nélküle is. Másnap készítettem hozzá. Mivel a recept nem írja, hogyan kell elkészíteni ezt a salátát, így én fogtam 2 fej lilahagymát, megpucoltam, vékonyan felkarikáztam. Megszórtam kevés sóval, cukorral. Kicsit állni hagytam, majd öntöttem rá egy kevés fehérborecetet és egy löttyintésnyi tokaji aszúecetet (nem sok, összesen talán egy evőkanálnyi ecet ment az egészre). Összekevertem. Így is állni hagytam fogyasztásig. Nagyon finom volt, csak úgy magában is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése