2019. január 17., csütörtök

Karalábé krémleves

Ez egy nagyon egyszerű leves, mégis finom, laktató és a gyerekek garantáltan megeszik, pedig az általuk nem annyira kedvelt karalábé van benne. :) Gyakran főzök különféle krémleveseket, mert a gyerekeim így garantáltan fogyasztanak zöldséget ebédre.

A karalábét és a többi zöldséget is a pincéből hoztam fel. Pucolás közben néhány darab karalábét nyersen megeszegettem. Nagyon finom édeskés, ropogós, lédús még mindig.

A leves krémes, édeskés, a színe pedig szép sárgás. Ha csak karalábéból készül, akkor mindig fehér, seszínű, ezért gondoltam, jó ötlet bele a répa.


Hozzávalók:
- 1 hatalmas karalábé (kisebb sárgadinnye méretűt használtam), (náluk az őszi karalábé az ún. gigant fajta, ezért ilyen hatalmasak),
- néhány sárgarépa,
- 1-2 gerezd fokhagyma, de ez elmaradhat,
- 2 krumpli,
- néhány evőkanál zsiradék,
- só,
- bors,
- 1-2 kiskanál szárított natúr zöldségkeverék (ha alaplevet használunk víz helyett, ez nem szükséges),
- kb. 2 dl joghurt, tejföl vagy tejszín (én joghurttal készítem, mert nekem abból van házi, amit én készítek),
- feltét: amit szeretünk, pl. vajon pirított kenyérkocka, apróra vágott, majd pirosra sütött szalonnadarabkák (szalonnachips), sült, vékonyra vágott kolbászkarikák, sült vékonyra vágott kolbászkarikák, melyek visszamaradt zsírjában még kis kenyérkockákat is pirítunk, végül összekeverjük a kettőt, jó minőségű, hidegen sajtolt olajjal is meglocsolhatjuk a leves tetejét stb. stb.

Elkészítés:

1. A répát megtisztítjuk, vékony karikákra vágjuk, a krumplit megpucoljuk, felkockázzuk, a karalábét szintén pucoljuk, kockázzuk.

2. Egy nagy edénybe olajat vagy zsírt, netán vajat teszünk. Ezen pároljuk egy kicsit a répát és a karalábét. A répa színe szépen kioldódik majd. Közben lehet sózni, borsozni. Néhány perc után felöntjük vízzel (alaplé is lehet, ha van, akkor a natúr zöldségkeverék nem is kell bele), szórunk bele a szárított zöldségkeverékből és belekeverjük a krumplit is. Van, hogy teszek bele egy-két gerezd fokhagymát, van, hogy elfelejtem. Lassú tűzön, félig lefedve, puhára főzzük a zöldségeket. Ha szükséges, a vizet pótoljuk.

3. Ezután botmixerrel krémesre keverjük, valamint felöntjük kb. 2 dl joghurttal, tejföllel vagy tejszínnel. Mikor forrni kezd, elzárjuk alatta a tüzet. Ha szükséges, kis vízzel vagy alaplével lehet korrigálni az állagon, illetve, ha szükséges, adjunk még hozzá sót (ízlés szerint).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése