2019. február 13., szerda

Karalábéfasírt szendvicsbe, vega burgerbe

Tél vége fele egyre nehezebb kitalálni, mi legyen az ebéd. Fontos kritériumoknak kell megfelelni az ebédnek: lehetőleg szezonális és helyi vagy saját termesztésű alapanyagból készüljön, legyen benne zöldség is, de úgy, hogy a válogatós, zöldséget nem szerető gyerekeim is megegyék, ne igényeljen túl sok időt a főzés, végül, de nem utolsó sorban legyen finom és a gyerekeim jóízűen fogyasszák. Ja, igen és legyen tojásmentes is, mert lányom nem ehet tojást.

A pincében van még cékla, feketeretek, répa, zöldség és sok karalábé. Ezért úgy döntöttem, megpróbálkozom a karalábéfasírttal, ha már szinte mindenből, a spenóttól, pasztináktól kezdve a babon át a cukkiniig és padlizsánig mindenből készült már zöldséggolyó.




Hozzávalók: 
- karalábé (nálam két nagyobb),
- 1-2 közepes sárgarépa,
- só,
- bors,
- zsemlemorzsa,
- csicseriborsóliszt (elmaradhat, ha teszünk bele tojást),
- 2 tojás,
- 1 nagy fej vöröshagyma,
- néhány gerezd fokhagyma,
- fűszerek: nálam egy mediterrán fűszerkeverékből állt a fűszerezés.

Elkészítés: 

1. A karalábét almareszelőn (amin a spárgatököt is reszeljük) lereszeljük. Sózzuk és hagyjuk kicsit állni. Ezután egy kicsit kinyomkodjuk a levét.

2. Hozzáreszeljük a répát is. Belekeverjük az apróra darabolt vöröshagymát és fokhagymát. Fűszerezzük tetszés szerint borssal, zöldfűszerekkel, fűszerkeverékkel.

3. Én tettem bele valamennyi csicseriborsólisztet, mert ez segít abban, hogy összeálljon a massza. Kevertem még hozzá egy kevés zsemlemorzsát is. Ekkor kiszedtem belőle egy kisebb adagot, mert tojásmentes változatot is kellett készítenem.

4. Két tojást beleütünk a lereszelt zöldségekhez, jól elkeverjük. Egy jól formázható masszát kell kapnunk, ami nem esik szét majd sütés közben sem. Én mindig sütök egy próbaadagot, ha jó, akkor mehet a többi is, ha nem, akkor keverek még hozzá zsemlemorzsát vagy csicseriborsólisztet.

5. Kisebb, lapított gömböket formázunk és zsemlemorzsába forgatjuk. A felesleget lerázzuk róla és már süthetjük is a közepesen meleg zsiradékban. Nem sütöttem bő zsiradékban, hanem minden sütés előtt tettem egy-két evőkanálnyi zsiradékot a serpenyőbe. (Természetesen mehet forró, bő zsiradékba is, de én most nem azt a megoldást választottam.)

6. Mindkét oldalát közepes tűzön megsütjük. Ha kész, papírtörlővel bélelt tálra szedjük.

7. A tojásmenteset külön sütöttem és annak a masszájába kicsit több csicseriborsólisztet kevertem. Tökéletesen egyben maradt, nem esett szét az sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése