2019. február 19., kedd

Tojásmentes majonéz, tartár és kukoricasaláta

Kislányom szereti a kukoricát. Kisebbik kisfiam is. Nyáron sok kukoricát fagyasztottam, ideje hát fogyasztani. Lányom nem ehet tojást, ezért gondoltam, végre elkészítem a tojásmentes tartármártást és kapnak a gyerekek kukoricasalátát. Korábban már próbáltam a tojásmentes majonézt, de akkor nem volt itthon tejföl, így csak kísérletképp egy kevéskét bekevertem, hogy lássam, működik-e. Tényleg működik, jó kemény majonézt lehet kikeverni tejből, olajból és citromléből.




Hozzávalók (én most ennek a felét készítettem, mert nekünk bőven elég volt annyi is, első próbára javaslom csak fél adag elkészítését):
- 1 dl tej,
- kb. 2-2,5 dl olaj,
- kb. egy evőkanál citromlé,
- egyebek: só, bors, mustár, porcukor, ki mit szeretne, ízlés szerint.

Ez volt az alap és ezt egészítettem ki tejföllel, mustárral. Így kevertem össze a kukoricával, hagymakarikákkal és reszelt sajttal, amit aztán hűtőben állni hagytam 1-2 órát.

Elkészítés: 

1. A tejet, az olajat, a sót és a citromlevet egy magasabb falú edénybe tettem, majd botmixerrel keményre, krémesre kevertem. Olajból nem tudom megmondani, pontosan mennyi került bele, mert mikor azt láttam, nem elég kemény a majonéz, akkor öntöttem még hozzá egy keveset.

2. Magában nekem nem ízlett, de jól beízesítve porcukorral, citromlével, sóval, mustárral és tejföllel már nagyon jó volt. Máskor is elkészítem, mert ez egy alternatíva a tojásos majonéz helyett, így ételérzékenyek is fogyaszthatják. Tejmentesen is készíthető, állítólag. Azt olvastam, szójatejjel működik. Ezt nem tudom, mert szerencsére mi fogyaszthatunk tejet, mindenesetre hátha jól jön ez az információ azoknak, akik tejterméket sem ehetnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése