2019. június 5., szerda

Krémsajtos epertorta

A tömény csokitorta mellé ezt a könnyű epertortát is megsütöttem legkisebb gyermekem születésnapjára. A krémhez a krémsajtot is én készítettem, kecskéink tejéből.

A tortához az ötletet a nosalty-ról vettem, de a tésztát másképp készítettem és a krém sem pontosan úgy alakult végül, ahogy ott le van írva. Lejjebb jelzem, min módosítottam.






Hozzávalók a piskótához (16-17 cm forma):
- 3 tojás,
- 3 evőkanál cukor,
- 3 evőkanál liszt,
- egy mokkáskanál szódabikarbóna (ez el is maradhat).


A szokásos módon piskótát sütünk a fenti hozzávalókból.

Hozzávalók a krémhez: 
- 40 dkg eper a krémhez + néhány szem eper a krémre darabolni és díszíteni,
- 25 dkg mascarpone (nálam 35 dkg házi krémsajt, kecsketejből),
- porcukor ízlés szerint,
- 4 dl magas zsírtartalmú (legalább 33 %-os) tejszín, de nálam csak 2 dl tejszín került bele,
- az eredeti recept nem írja, de én tettem bele fél zacskó (10 g) zselatint is, mert nem állt össze a krém.

Egyéb: 
- bodzaszörppel kentem meg minden piskótaszeletet,
- tejszínhab, eper a díszítéshez. .

Elkészítés: 

1. Az epret botmixerrel összetörjük.

2. A krémsajtot habosra keverjük a porcukorral, majd hozzákeverjük az összeturmixolt epret. Ezután a kemény habbá vert tejszínt is elkeverjük (óvatosan) az eperkrémben.

Nálam itt jöttek a problémák. Sejtettem, hogy nem lesz ez a krém így jó, hisz az eper lédús, elfolyósítja a krémet, de gondoltam, van alapanyag bőven, kipróbálom. Itt álltam hát éjfél körül egy nagy adag finom, de híg tejszínes eperkrémmel.

Kevés vízben felolvasztottam fél zacskó zselatint és hőkiegyenlítéssel, folyamatos keverés mellett  összekevertem az eperkrémmel. Természetesen a krém összeugrott. Jött a botmixer. Gyönyörű sima lett a krémem hamarosan. Betettem a mélyhűtőbe, hogy gyorsabban kössön.

Ha legközelebb készítem, akkor úgy alakul majd, hogy először összekeverem az epret a krémsajttal, majd ebbe jön a zselatin és a legvégén forgatom bele a habbá vert tejszínt.

3. A tortalapot 3 részre vágjuk. Minden piskótalapot meglocsolunk bodzavirág-szörppel. Egy ecset segítségével itattam át a kicsit a piskótát a szörppel.

4. A tortaformába helyezzük az alsó lapot. Megkenjük a krémmel úgy, hogy megszórjuk apróra vágott eperdarabokkal is. Ezután tortalap jön, erre is krém plusz egy kis eper, majd az utolsó tortalap. A tetejét is megkenjük krémmel.

5. Letakarjuk a tortát és néhány órát vagy egy éjszakát a hűtőben pihentetjük, dermesztjük.

6. Egy késsel óvatosan körbevágjuk a tortaforma körül a tortát, leemeljük a kapcsos forma oldalát és tányérra helyezzük a tortát. A tetejét tetszés szerint díszítjük. Nálam tejszínhab és némi eper került rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése