2019. november 14., csütörtök

Aszalt gyümölcsös-magos szelet (egy kis répával)

A receptet Vrábel Krisztina Végtelen spagetti című gyerekszakácskönyvében találtam. Igaz, a gyerekeimmel együtt szoktunk sütni-főzni az ő szakácskönyveikből, de én ezt most egyedül készítettem el nekik, meglepetésként, uzsonnára és tízóraira.

Finom, egyszerű sütemény, amibe én csak kevés cukrot tettem, de még ennél kevesebbel is finom lett volna (legalábbis nekem, aki már évek óta leszokott a sok cukor fogyasztásáról, így kevés cukorral is édesnek érzem az ételeket). Jól szállítható energiaszelet, tele sok-sok finomsággal és a répa fel sem tűnt senkinek.





Hozzávalók: 
- 15 dkg liszt (nálam fehér tönköly),
- 2 tojás,
- cukor (eredetileg 7 dkg, de nálam 3,5 dkg körül volt, és én még egy kicsit kevesebbel is el tudtam volna képzelni),
- 10 dkg sárgarépa, finomra reszelve,
- 5 dkg vaj,
- 1,5 dl tej,
- 5 dkg török mogyoró (nálam 8 dkg), aprítva,
- 5 dkg tökmag, aprítva,
- 5 dkg aszalt sárgabarack, aprítva,
- 5 dkg aszalt áfonya (nálam mazsola),
- 5 dkg kókuszpehely (nekem ilyen nincs, nálam ez kimaradt),
- 1 citrom reszelt héja (nekem nem volt kezeletlen héjú, így egy kevés citromlevet facsartam bele),
- 1 teáskanál sütőpor (nálam egy kávéskanál szódabikarbóna),
- kevés vaj és liszt a tepsi kikenéséhez.

Elkészítés: 

1. Az egész tojásokat jó habosra és fehéredésig keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat és a tejet.

2. A lisztet összekeverjük a sütőporral (szódabikarbónával), a mogyoróval, tökmaggal, aszalványokkal, kókuszpehellyel, ha teszünk bele, répával, citromhéjjal. Ezeket is a tojáshoz keverjük.

3. Kivajazott, lisztezett, kb. 32X22 cm-es tepsibe öntjük a masszát és egyenletesen eloszlatjuk benne.

4. Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük. Kihűlés után kiborítjuk a tepsiből és szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése