2019. december 10., kedd

Sütőtökgolyó (vegán, tejmentes, tojásmentes, lisztmentes, zabpehellyel)

Mivel nem mindegyik gyerekem eszi meg a sült tököt, gondoltam egy merészet és belekevertem a tököt a desszertbe. Mit ne mondja, nagyon "érdekes", de így elfogyott a sütőtök és még csak könyörögni sem kellett senkinek, hogy egyen belőle.





Hozzávalók (csak tájékoztatásul, nem kell pontosan betartani az arányokat, dolgozzunk ízlés szerint!):
- 27 dkg édes sült tök, héj nélkül mérve (azért ennyi, mert ennyi volt),
- 7,5 dkg darált mandula (de ez lehet dió, mogyoró is),
- 5-7 dkg apró szemű zabpehely: először csak 5 dkg-ot tettem a masszához, aztán kevésnek éreztem, így ment még bele 2 dkg (a zab mennyisége függ a tök nedvességtartalmától),
- egy kevés cukor vagy más édesítés, ki mit használ (nálam tényleg nagyon kevés volt, kb, 1,5 dkg, de, aki a nagyon édes ételekhez van szokva,tegyen bele annyit, amennyit jónak lát),
- pár marék mazsola, hogy édesebbnek érződjön a sütemény,
- kevés kókuszreszelék a forgatáshoz (de lehet darált dióba, mandulába is forgatni),
- fűszerek: kinek mihez van kedve, lehet fahéj, kardamom, narancshéj, narancslé, rum, rumaroma, kakaópor stb.

Elkészítés:

1. A sült tököt botmixerrel krémesre törjük. Én a zabpehelyből 5 dkg-ot és a darált mandulát is a tökkel együtt krémesre törtem. Ezután tettem még hozzá 2 dkg apó szemű zabpelyhet, mert nagyon lágynak éreztem a masszát, de azt már nem törtem össze. 

Frissítés: újabban a tökkel együtt botmixerrel összetöröm az összes zabot, ami megy a masszába. 

2. Ízesítjük cukorral, fűszerekkel, kinek miből mennyihez van kedve. Mivel alig tettem bele édesítést, édes lekvárt sem használtam, ezért mazsolát is kevertem a tésztába, hogy ezzel édesítsem a sütit.

3. Kisebb golyókat formázunk és beleforgatjuk kókuszreszelékbe vagy darált magvakba (dióba, mogyoróba, mandulába...). A massza egyik felét egy kevés cukormentes kakaóporral ízesítettem, ezért a tálon látható golyók egy része kicsit sötétebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése