2012. november 23., péntek

Mézes macikekszek

A recept egycsipettől származik. Nagyon finom kekszek lettek belőle. Én cukorból kevesebbet tettem bele, de legközelebb el is hagyom a cukrot, mert még így is nagyon édes lett nekem.




Hozzávalók: 50 g méz, 50 g sötét nádcukor (el is hagyható), 100 g vaj, 1 tojás, 28 dkg liszt, mézeskalács fűszerkeverék vagy csak fahéj (2-3 teáskanál), csipet só, negyed teáskanál szódabikarbóna.

A mézet (a cukorral) és egy kevés vajjal felmelegítjük, megolvasztjuk. Tűzről levéve habosra keverjük a maradék vajjal és a tojással. A száraz hozzávalókat összekeverjük és a mézes-tojásos vajjal összegyúrjuk. Fóliába csomagoljuk a tésztát és hűtőben pihentetjük néhány órán át. Az sem baj, ha egy éjszakát áll a hűtőben.

Egycsipet tanácsát megfogadva én is három fele vettem a tésztát és úgy nyújtottam ki őket 3-4 mm vékonyra. Kiszúrtam a formákat, sütőpapírral bélelt tepsire tettem és 190 fokra előmelegített sütőben sütöttem a kekszeket körülbelül 7-8 percig vagy addig, míg a kekszek alja enyhén barnulni nem kezdett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése