2013. december 16., hétfő

Túrós leveles tészta (édes és sós töltelékkel)

A szeretetrehangoltan blogon találtam ezt a túrós leveles tészta alapreceptet. Kicsit sok túrót sikerült vásárolnunk, némelyiknek vészesen közeledett a lejárati határideje, így gondoltam, akkor most kipróbálom ezt a tésztát. Először nem fűztem hozzá sok reményt, de végül nagyon ízlett. Másnap is finom, élvezhető volt a sütemény (akkor már puha). Nekem nem lett annyira leveles a tészta (igaz, én bolti túróval készítettem), mint a recept írójánál, pedig mindent betartottam és a sütőt is magasabb hőfokra állítottam (úgy sütöttem, ahogy a hájas tésztát szoktam). Mindenképp ajánlom kipróbálásra.

Itt a vajat nem a hajtogatások alkalmával kenjük a tésztára, hanem rögtön az elején elmorzsoljuk a liszttel. Maradhatnak benne kisebb vajdarabkák.



Hozzávalók: 

- 25 dkg túró,
- 25 dkg hideg vaj,
- 20-25 dkg liszt (eredetileg 25 dkg, de nekem 20 dkg is elég volt),
- fél teáskanál só.

Elkészítés: 

1. A lisztet és a sót összekeverjük. Mélyedést készítünk a közepébe és késsel beledaraboljuk a vajat. Gyors mozdulatokkal összemorzsoljuk a vajat a liszttel. Nem kell nagyon eldolgozni, csak nagyjából. Minél kevésbé olvadjon a vaj.

2. Ezután újra mélyedést készítünk a közepébe és beletesszük a túrót. Összedolgozzuk a tésztát. Fóliába csomagoljuk és fél órát állni hagyjuk hideg helyen vagy a hűtőben.

3. Fél óra múlva kinyújtjuk 33X23 cm nagyságú téglalappá a tésztát és meghajtogatjuk (jobbról a tészta harmadáig, balról ráhajtjuk, majd fentről a tészta harmadáig és lentről ráhajtjuk az egészet). Becsomagoljuk fóliába, megint hidegre tesszük.

4. Még kétszer hajtogatunk, majd a harmadik hajtogatás után még fél órát pihentetjük a tésztát. Arra figyeljünk, mindig ugyanabba az irányba hajtsuk az egyes oldalakat. Ugyanúgy fektessük magunk elé a tésztát. ugyanabban a sorrendben hajtogassunk.

5. Végül 3-4 mm vastagra nyújtjuk a tésztát és a kívánt formára vágjuk. Töltjük édes vagy sós töltelékkel. Tetejét lekenhetjük tojással vagy tojássárgával. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük a süteményeket.

6. Előmelegített, 230 fokos sütőben készre sütjük.

Én most a tészta egyik részét fokhagymás, reszelt sajtos krémsajttal, a másik felét sonkás, füstölt sajtos, lilahagymás, krémsajtos töltelékkel készítettem, néhányat pedig jó sűrű házi szilvalekvárral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése