2016. december 20., kedd

Cukrozott narancshéj 2. (gyorsított változat)

Van már egy cukrozott (kandírozott) narancshéj recept a blogon itt, de idén később jött a narancsszállítmány (kezeletlen héjú!) és én is megcsúsztam időben a gyerekek és a magam betegsége miatt. Kipróbáltam hát Stahl Judit receptjét, ami sokkal gyorsabb, mint a korábbi készítési mód. Annyit változtattam rajta, hogy a végén én nem szórtam meg újabb adag cukorral a héjakat és egyébként is kevesebb cukrot adtam a héjhoz a főzés során. Nekünk így pont jó, nem szeretjük a túlzott cukros ízeket. A gyors változattal is ugyanolyan finom lesz a narancshéj.




Hozzávalók nálam:
- 20 dkg megtisztított, fehér részektől megszabadított narancshéj,
- 20 dkg cukor (vagy több, ha tényleg jó édesen szeretnénk és további 20 dkg, ha még cukorba is szeretnénk forgatni a főzés után. Én ezeket kihagytam inkább.)

Elkészítés:

1. A narancsokat meghámoztam (néhány nap alatt gyűjtögettem össze ennyi héjat), majd egy nagyon éles késsel könnyedén levágtam a narancs felső, sárga részét és ügyeltem, hogy a fehér, keserű rész ne kerüljön rá.

2. Egy nagy edénybe tettem a héjat. Felöntöttem bőven vízzel. Felforraltam és még 1-2 percig hagytam főni. Leszűrtem és újra felöntöttem hideg vízzel, újra forraltam. Összesen négyszer kell ezt elvégezni. Én utána még önszorgalomból kétszer átöblítettem hideg vízzel.

3. Ezután elmostam az edényt, majd visszaöntöttem a héjakat, felöntöttem annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, kevertem hozzá 20 dkg kristálycukrot. Nagyon alacsony lángon főztem addig, míg a héj szinte áttetsző, üveges lett (néha megkevertem). Én szeretem elfőzni a levét, így nem kellett semmit leszűrnöm (Stahl Judit 1 óra főzést javasolt, majd leszűrte, nekem viszont nagy mennyiségű héjam volt, így tovább főztem és elfőztem a levét teljesen).

4. Sütőpapírral bélelt tálcára terítjük és 1-2 nap alatt megszárítjuk. Az eredeti recept szerint itt még meg kellett volna hempergetni kristálycukorban a héjakat (egyesével), de én ettől eltekintettem, mert mi nem eszünk annyi cukrot.

Két éve kipróbáltam xukorral is, de azzal nem lett finom, így maradunk a hagyományos elkészítési módnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése