2018. november 5., hétfő

Porotos granados/ Tartalmas chilei ragu

Hugh Fearnley-Whittingstall Veg Every Day! (Zöldséget minden napra!) című könyvében találtam ezt a remek receptet. Sokszor említettem már, most is megteszem: Hugh a kedvenc szakácsom, a példaképem és bár több könyvét is megvettem már, ez az a könyv, amit mindenkinek ajánlok, hogy szerezze be és főzzön belőle.

Az étel egy tradícionális chilei étel. Egy ragu, de rákerestem az interneten, megnézegettem a képeket és azt láttam, van, aki rövid lével, van, aki szinte levesszerűen készíti. Én is kicsit több lével főztem. Nekem nagyon ízlett az étel, alig vártam már, hogy ebédidő legyen.

Hagyományosan "cranberry beans"-ből készítik az ételt, ami nagy meglepetésemre a mi kertünkben is termő borlotto babra hasonlít. Ebbe az ételbe most került többféle fejtett bab, ugyanis az enyhe ősznek köszönhetően még mindig tudtam egy jó adagot babot szedni a kertben. Mindegyik fajtán, ami még megmaradt, találtam néhány babhüvelyt, így kijött egy ebédre való adag.


Hozzávalók: 
- 2 evőkanál olaj,
- 1 közepes vöröshagyma, aprítva,
- 2 gerezd fokhagyma, aprítva,
- 1 teáskanál őrölt, édes, füstölt paprika,
- friss oregánó vagy majoranna, aprítva,
- kisebb méretű bab, lásd bevezetőben (a recept 10 dkg szárazbabot ír, melyet éjszaka áztatni kell, majd másnap megfőzni, vagy 40 dkg konzerv babot ajánl, amit csak le kell szűrni...nálam frissen szedett és fejtett bab volt),
- 1 liter alaplé (nálam szárított zöldségmix vízben felfőzve),
- 1 babérlevél,
- 75 dkg sütőtök, hámozva, kimagozva, felkockázva,
- 20 dkg zöldbab, darabolva,
- 2 cső kukorica, a kukoricaszemek leszedve (nekem volt nyáron eltett, fagyasztott),
- só,
- bors,
- férjem tett a saját adagjába egy kis csípős paprikát..

Elkészítés: 

1. Zsiradékot melegítünk, majd a vöröshagymát elkezdjük párolni. Mikor kész, mehet bele a finomra vágott fokhagyma is. Néhány keverés után a paprikát is beleszórhatjuk és az oregánót is (1 evőkanálnyit ír a recept, de én ennél azért kevesebbet tettem bele). Kevergetjük egy percig, majd jöhet a bab.

2. A recept azt ajánlja, hogy az előzőleg beáztatott szárazbabot szűrjük le, majd adjuk az alaplé kíséretében az oregánós hagymához. Tegyünk bele egy babérlevelet is. Lassú tűzön főzzük. (Konzerv esetében elég a végén hozzáadni a leszűrt babot, hisz azt csak kicsit össze kell főzni a többi zöldséggel.)

3. Mikor szinte már teljesen puha a bab, adjuk hozzá a sütőtököt, majd a zöldbabot is. Ezek hamar, 10-15 perc alatt megfőnek. Sózzuk, borsozzuk is. A legvégén megy bele a kukorica.

4. Mikor kész a leves, minden puha és megfőtt, adhatunk hozzá még egy kis oregánót, majd pár perc pihentetés után lehet is fogyasztani.

2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Igen, nagyon finom volt! Most megint megennék belőle egy tállal. :) Te ettél már ilyen levest, ismerted korábban is? Nekem eddig ez az étel kimaradt, pedig itt hevert előttem a könyv már mióta. :)

      Törlés