2019. október 21., hétfő

Csicsókafasírt

Már annyi zöldségből készítettem fasírtot a borsótól a pasztinákon át a fejtett babig, de a csicsóka eddig még kimaradt. Tavaly sokféle ételt készítettem csicsókából: leves, saláta, főétel, desszert. A sort most, hogy újra itt a szezon, folytatom.

Érdemes beiktatni a csicsókát az étrendünkbe. Kezdetben csak keveset együnk belőle, mert van, akinél puffadást, hasfájást okoz. Nagyon egészséges zöldségről van szó. Korábban már írtam erről én is, de az interneten is rengeteg anyag fellelhető ezzel kapcsolatban. Elég, ha csak annyit mondok, nagyon magas a rosttartalma és a legtöbb inulint tartalmazó zöldség.

Kertben könnyen termeszthető, bio módon, nem igényel semmilyen gondoskodást. Nálunk már évek óta terem a kertben és aszalom, sütikbe sütöm, levest készítek belőle, finom rakott ételnek is stb.




Hozzávalók: 
- 60 dkg csicsóka (ez már a mosott, pucolt mennyiség),
- só,
- bors,
- 1 fej vöröshagyma,
- 1-2 gerezd fokhagyma,
- 1-2 tojás (én most 2 db tojást tettem bele),
- olaszos fűszerkeverék (BioBerta), de a fűszerezés szerintem ízlés kérdése, nekem most ehhez volt kedvem, (máskor Bio Berta saláta fűszerkeverékkel készítettem, azzal is nagyon jó volt),
- zsemlemorzsa,
- zsiradék a sütéshez (én mindent, a fánkot is, házi disznózsírban készítem, olajat már évek óta nem használok).

Elkészítés: 

1. A csicsókát nagyon finomra reszeljük (nekem 4 oldalú reszelőm van, annak a legkisebb lyukú részén aprítottam, ahol a sajtot is reszelem). Sózzuk, borsozzuk, ízlés szerint fűszerezzük. Hozzáadjuk a nagyon apróra vágott vöröshagymát és a fokhagymát is. Érdemes majd nyersen megkóstolni, elég fűszeres-e.

2. Beleütjük a tojást és teszünk bele valamennyi zsemlemorzsát. Először ne sokat, majd gyúrás közben meglátjuk, mennyit igényel a massza. Legyen jól formázható, ne álljon alatta a csicsóka leve, de ne is legyen nagyon kemény.

3. Kisebb gömböket formázunk (kb. dió-nagyobb dió méret), belefogatjuk őket zsemlemorzsába és forró zsiradékban, a szokásos módon kisütjük (azaz ne legyen túl forró a zsiradék, mert megég kívül a fasírt, de ne is alacsony hőfokon, mert akkor megszívja magát zsírral/olajjal).

4. Papírtörlővel bélelt tányérra szedjük. Mi most almás-hagymás céklasalátát, párolt birsalmát, párolt kölest ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése