2019. november 19., kedd

Sütőtökfasírt 3.

Tulajdonképpen majdnem ugyanúgy készült ez a fasírt, ez a vegán hamburgerbe való pogácsa, ahogy az első számú változat, amit ITT mutattam. Most nem tettem bele babot, hanem 15 dkg főtt (tehát nem a főzés előtti súly volt ez), és botmixerrel krémesre aprított lencsét kevertem az előzőleg megsütött és héjától megtisztított tökhöz (50 dkg sült tök, tisztán mérve). Tettem még hozzá főtt kölest. Kicsit többet, mint gondoltam, de így is nagyon jó lett. 10 dkg kölest főztem meg, azt mindet bele is kevertem a "hamburger" alapanyagba. ztam, borsoztam és Bio Berta olaszos fűszerkeverékkel, valamint nagyon apróra vágott vöröshagymával és fokhagymával ízesítettem. Kóstolgassuk nyersen a masszát, hogy lássuk, kell-e még bele fűszer és só. Ezeken kívül került bele 1 evőkanál darált lenmag, 2-3 maréknyi aprószemű zabpehely, mert túl lágynak gondoltam a masszát. Csicseriborsólisztből annyit tettem bele, amennyitől olyan állagú lett a massza, hogy nem folyt szét (de ragacsos és lágy volt volt így is). Egy evőkanalat merítettem a tálba, azzal mertem ki egy jó púpos adagnyit. Kézzel kicsit ellapítottam és a serpenyőbe helyeztem. Ott még kicsit lenyomkodtam a kezemmel, tehát laposabb pogácsákat sütöttem, mint az 1-es változatnál látható. Egy nagy serpenyőben sütöttem, amibe 6 ilyen pogácsa elfér. Minden sütés előtt 1-2 kiskanál zsiradékot tettem. Lassú-közepes tűzön készre sütöttem mindkét oldalát.

Ha valaki nem akar vacakolni zabpehellyel, lenmaggal és csicseriborsóval és nem fontos a tojásmentesség, akkor a 2-es számú sütőtökfasírtot ajánlom. Rizs helyett tehetünk bele kölest is és a fűszerezést is mindenki igazíthatja saját ízlése szerint.






Kívül kissé keményebb, belül lágy, kicsit hűlve szépen egyben maradt, kézben fogható, nem esett szét.

Most nem akartam kenyérfélével traktálni a családot és magamat, ezért egyszerűen pároltam egy kis hajdinát hozzá. Aki kért, ehetett hozzá savanyúságot is. Leginkább ecetes szilvát kívánt hozzá a család. Általában hamburgerzsemlébe teszem ezeket a fasírtokat, fűszeres paradicsomszósszal kenem meg, és sok zöldséggel kínálom.

Tehát, a sütőtökburger 1. ITT található, a 2-es változat ITT, ez pedig a 3-as variáció.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése