2020. február 5., szerda

Hajdinafasírt 2.

Nyáron készítettem már hajdinafasírtot, de most egy egyszerűbb, kevesebb hozzávalót tartalmazó változatot szerettem volna sütni, lehetőleg gyorsan, mert nem volt sok időm a főzésre. A hajdinás kölesfasírt receptje itt található a blogon.



Hozzávalók: 
- 20 dkg hajdina (én a nem pörkölt változatot szeretem, azon belül is a világosabbat, de már a sötétebb színű hajdina ízét is megszoktam), 
- 1 fej vöröshagyma,
- só,
- bors,
- 2-3 evőkanál lenmag(liszt) (nálam ez azt jelenti, hogy a lenmagot aprítóban megdarálom),
- 2-3 evőkanál csicseriborsóliszt,
- nálam Bio Berta saláta fűszerkeverék került bele, de természetesen lehet ízesíteni bármilyen fűszerrel, kinek mi van, kinek mi tetszik. Ebben a fűszerkeverékben van: borsikafű, kakukkfű, lestyán, petrezselyem, snidling, tárkony, fokhagyma, bazsalikom, citromfű, kapor, majoranna, oregánó, rozmaring, paprika (ilyen sorrendben),
- egy kevés őrölt kömény,
- zsiradék a sütéshez,
- zsemlemorzsa a forgatáshoz, de ez akár el is maradhat. 

Elkészítés: 

1. A hajdinát megmossuk, edénybe tesszük, felöntjük vízzel és sózzuk. Puhára főzzük. Ha kell, menet közben pótoljuk a vizet. Nem baj, ha szétfő a hajdina, ez most fasírt lesz. 

2. Közben a hagymát nagyon apróra, finomra vágjuk. Aki szeretne, tehet bele fokhagymát is. Én nem tettem. 

3. Mikor megfőtt a hajdina, botmixerrel kissé összetörtem, majd, mikor nagyjából kihűlt, akkor kevertem bele a többi hozzávalót (fűszereket, csicseriborsólisztet, lenmaglisztet). A fűszerezést nem kell sajnálni, szerintem jól áll neki a sok fűszer (kóstolgassuk). Egy igen jó állagú, masszív masszát kaptam, amin én magam is meglepődtem. Nagyon jól formázható. 

4. Sütés előtt megforgathatjuk zsemlemorzsában és forró zsiradékban kisütjük a hajdinagolyókat. Kicsit féltem, hogy majd esetleg szétesnek a tojásmentes golyók sütés közben, mert bár korábban készítettem hajdninafasírtot, abba került krumpli és köles is. Magam is meglepődtem, hogy milyen gyönyörűen megsültek, nagyon masszív golyók lettek, melyek belül puhák, kívül keményebbek. Mi ezeket a fasírtokat finomfőzelékhez ettük, de salátákhoz, párolt rizshez, köleshez, mártogatóssal, szószokkal is nagyon finom lehet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése